Ekspansja Hyundaia

Hyundai otworzył pierwszą swoją fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Warta 1,1 mld dolarów inwestycja rozpoczęła się w 2002 i zlokalizowana jest w Alabamie.

Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) zatrudnia ponad 2 tysiące osób. Ponadto nowy zakład zaopatrywany jest przez sześćdziesięciu czterech dostawców z całego kraju. Szacuje się, że firmy te stworzą dodatkowo 5 500 nowych miejsc pracy i zainwestują 500 mln dolarów.

Obiekt o powierzchni 2 milionów stóp kwadratowych ulokowany jest na działce zajmującej

1 744 akrów i obejmuje tłocznię, lakiernię, montażownię, tor testowy o długości 2 mil i zakład silników, który produkuje zupełnie nową jednostkę V6 o pojemności 3,3 litra. Produkcję rozpoczęto w maju pierwszymi egzemplarzami nowej sonaty. Pełna wydajność wynosi 300 tysięcy samochodów rocznie.

Reklama

Tworząc fabrykę w Alabamie Hyundai wykorzystał całą zdobytą do tej pory wiedzę i doświadczenia w zakresie technologii produkcji.

W tłoczni fabryki w Alabamie znajdują się dwie prasy o nacisku 5 400 ton, jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie. Przepływ materiałów pomiędzy tłocznią a spawalnią jest w 100-procentach zautomatyzowany.

Z tłoczni elementy samochodu transportowane są elektrycznymi przenośnikami podwieszanymi, by trafić pod obróbkę 250 robotów zajmujących się spawaniem i uszczelnianiem. Automatyzacja zapobiega ewentualnym uszkodzeniom blachy, pozwala także utrzymać wysoką jakość i ciągłość procesu produkcyjnego.

W lakierni nadwozie jest dokładnie oczyszczane i pokrywane powłoką cynkowo-fosforanową.

Ta warstwa sprawia, że naładowany elektrycznie lakier na bazie wody przywiera do blachy w procesie galwanizacji. Nadwozie jest zanurzane w głębokiej kąpieli katodowej, która powstrzymuje procesy korozji, a następnie obracane jest w każdym zbiorniku o 360 stopni (12 pełnych obrotów w całym procesie), dzięki czemu eliminuje się bąble w trudno dostępnych miejscach. Następnie powłokę gruntuje się, by pokryć ją warstwą zewnętrzną lakieru, który odpowiada kolorowi nadwozia. Szybkie rozpylacze i elektrostatyczne ładunki pomagają osiągnąć perfekcyjnie gładką powierzchnię lakieru. W ostatniej fazie nakłada się powłokę, która nadaje nadwoziu połysk, przepuszcza się ją przez piece suszące i poddaje szczegółowej inspekcji pod światłem, które wykrywa wszelkie niedoskonałości. Proces nakładania lakieru jest w 100-procentach zautomatyzowany, a wszystkie powłoki to bezpieczne dla środowiska lakiery wodne.

HMMA posiada zakład montażu silników, w którym wytwarza się jednostkę Lambda V6 o pojemności 3,3 litra. Ten silnik przeznaczony do modelu Sonata jest najmocniejszą i najnowocześnieją jednostką napędową, jaką stworzył dotychczas Hyundai. Aluminiowy V6 3,3 l. posiada moc 235 KM i moment obrotowy o wartości 304 Nm przy obrotach 3500rpm.

Powierzchnia przeznaczona do końcowej oceny obejmuje test rolkowy, kabinę z wodą pod wysokim ciśnieniem, tor testowy o długości 2,3 mili z różnymi nawierzchniami, co pozwala upewnić się, że każdy wyprodukowany samochód spełnia standardy jakości Hyundaia.

Fabryka w Albamie jest zwieńczeniem procesu inwestycyjnego Hyundaia w Ameryce.

Od 2001 roku Hyundai przeznaczył ponad 200 mln USD na stworzenie zakładów projektujących i testowych na terenie Stanów Zjednoczonych. Warte 30 mln USD centrum projektowe w Irvine

w Kalifornii, 60 mln. tor testowy w mieście Kalifornia oraz 117 mln USD centrum techniczne w Ann Arbor w stanie Michigan pozwoli firmie Hyundai tworzyć nowe auta od początku do końca: od fazy projektowej, przez fazę testową, aż do etapu produkcji.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy