Reklama

Co dalej z gliwicką fabryką Opla?

W przyszłym roku Grupa PSA, do której należy m.in. gliwicka fabryka samochodów Opla, powinna podjąć decyzję w sprawie nowego modelu wytwarzanego w tym zakładzie - wynika z wypowiedzi prezesa Grupy PSA Carlosa Tavaresa. Obecnie zakład wytwarza Opla Astrę piątej generacji.

"Czas podejmowania decyzji dotyczących nowego modelu jest łatwy do wyliczenia - do daty rozpoczęcia sprzedaży obecnego modelu dodajemy siedem lat, i odejmujemy dwa lata (na przygotowania do nowego modelu - PAP). W ten sposób otrzymujemy datę, kiedy powinniśmy decydować" - powiedział w czwartek Tavares dziennikarzom w Tychach.

Produkcja Opla Astry piątej generacji ruszyła w Gliwicach we wrześniu 2015 roku - tym samym, zgodnie z czwartkową wypowiedzią prezesa Grupy, decyzje dotyczące ulokowania w Gliwicach produkcji nowego modelu samochodu powinny zapadać w drugiej połowie roku 2020.

Reklama

Pytanie, jakiego modelu może spodziewać się gliwicka fabryka, Tavares uznał za przedwczesne. Ocenił jednak, że podanie przybliżonej daty podjęcia decyzji w tej sprawie jest dobrą informacją.

"Przygotowujemy się do tego; zawsze mamy alternatywne scenariusze -  po to, żeby móc wybrać najlepszy dla firmy" - zaznaczył prezes Grupy PSA. Zastrzegł, że decyzje w tego typu sprawach należą do zarządu koncernu, który szczegółowo analizuje wszystkie scenariusze.

Pytany o rolę polskich zakładów Opla w Grupie PSA (Grupa przejęła europejskie fabryki Opla od General Motors w 2017 r.) Tavares zauważył, że w Polsce wytwarzane są różne produkty - w Gliwicach samochody, a w Tychach silniki, z których korzystają wszystkie marki Grupy. Podkreślił kluczową rolę konkurencyjności, wydajności i jakości produkcji we wszystkich zakładach Grupy PSA. Za najbardziej obecnie efektywne fabryki Grupy w Europie uznał zakłady w Portugalii i na Słowacji.

Tavares uczestniczył w czwartek w fabryce Opla w Tychach (Śląskie) w uroczystości uruchomienia produkcji silników benzynowych PureTech. Zakład w Tychach jest jedną z dwóch polskich fabryk Opla - główną jest wytwarzający przede wszystkim model Astra zakład produkcji samochodów w Gliwicach, gdzie pracuje obecnie ok. 2,6 tys. osób.

Jak informowano jesienią ub. roku, gliwicka fabryka planowała wyprodukować w całym 2018 r. ok. 110 tys. samochodów, wobec 165,2 tys. w roku 2017 oraz 201,2 tys. rok wcześniej. Rozwój fabryki i ewentualny powrót do wolumenu produkcji z rekordowego roku 2016 zależy przede wszystkim od decyzji ws. uruchomienia w Gliwicach produkcji nowego modelu samochodu.


PAP

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Dodawanie komentarzy pod tym artykułem zostało wyłączone

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom, niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz w innych serwisach, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje