Chcesz Hondę z dieslem? Lepiej się pośpiesz!

Ta deklaracja nie powinna być dla nikogo zaskoczeniem. Przedstawiciele Hondy ogłosili właśnie, że do końca 2021 roku z europejskich salonów wycofane zostaną wszystkie odmiany japońskich modeli napędzane silnikami wysokoprężnymi. To kolejny krok w stronę elektryfikacji gamy modelowej.

Decyzja ma pomóc osiągnąć strategiczny cel - w 2025 roku cała gama samochody Hondy ma być zelektryfikowana (czyli każdy model ma być dostępny w wersji przynajmniej hybrydowej), ponadto Japończycy chcą, by do 2030 roku zelektryfikowane modele stanowiły co najmniej 2/3 całkowitej sprzedaży. Obecnie ich udział w dostawach nie przekracza 10 proc.

Trzeba pamiętać, że - by uniknąć dotkliwych kar finansowych - już w przyszłym roku 95 proc. pojazdów danego producenta sprzedawanych na terenie UE będzie musiało emitować mniej niż 95 gramów CO2/km. Obecny limit wynosi 120,5 grama. Właśnie z tego względu producenci masowo wycofują z oferty diesle i klasyczne wersje benzynowe wprowadzając w ich miejsce odmiany hybrydowe (głownie mild-hybrid).

Reklama

Obecnie silnik wysokoprężny - 1.6 i-DTEC o mocy 120KM - oferowany jest już wyłącznie w modelu Civic. Pozostałe "lokomotywy sprzedaży" - Jazz, H-RV i C-RV oferowane są wyłącznie w wersjach benzynowych lub hybrydowych.

Niestety spadek popytu na diesle i zaostrzenie norm emisji, przynajmniej w przypadku Hondy, odbije się również na pracownikach. Już w lutym bieżącego roku Japończycy poinformowali, że planują zamknąć swoją brytyjską fabrykę w Swindon. W związku z tym, do 2022 roku, prace w zakładzie straci około 3,5 tys. osób.

Jak informuje agencja Reuters, japoński producent wdraża właśnie plan oszczędności. W ramach niego, do 2022 roku, liczba wariantów oferowanych dziś modeli zmaleć ma aż o 2/3. Pozyskane w ten sposób środki mają zostać przeznaczone na badana i rozwój.

W ubiegłym roku Honda sklasyfikowana została na 5. miejscu największych producentów samochodów osobowych na świecie. Japończycy dostarczyli nabywcom ponad 5 044 mln pojazdów. Aż 833 tys. z nich to różne odmiany modelu Civic - czwartego najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie (za Toyotą Corollą, Fordem serii F i Toyotą RAV4).



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy