Cadillac wprowadza nowe modele do Europy
Amerykanie nie poddają się bez walki. Cadillac, po raz kolejny, roztacza ambitne plany ekspansji na rynki Starego Kontynentu. Do europejskich salonów trafiają właśnie dwa nowe modele mające nawiązać walkę z niemieckimi markami premium.
Jeszcze w 2006 roku General Motors planowało sprzedawać w Europie 20 tys. samochodów klasy premium rocznie. Pomóc w tym miały nowe auta spod znaku Saaba i Cadillac BLS. Rzeczywistość okazała się jednak niezwykle brutalna...
Obecne plany Amerykanów są zdecydowanie mniej optymistyczne. Do 2020 roku GM planuje sprzedawać w Europie 5 tys. aut premium rocznie wliczając w to - oferowane dziś przez lokalnych dealerów Cadillaca - sportowe Chevrolety: Camaro i Corvette. W zeszłym roku ich skumulowana sprzedaż na Starym Kontynencie zamknęła się liczbą 1131 egzemplarzy. Dla porównania w tym samym czasie na auta spod znaku Cadillaca zdecydowało się zaledwie 579 Europejczyków.
Teraz o uznanie mieszkańców Starego Kontynentu zabiegać mają dwa nowe modele - duży sedan - CT6 i nowy, zastępujący model SRX, SUV - Cadillac XT5. Za pierwszego (w Niemczech) zapłacić trzeba będzie między 73,5 a 94,5 tys. euro. Drugi to wydatek od 48,8 do 66,8 tys. euro.
Do tej pory, w zaledwie 12 europejskich krajach, dealerzy Cadillaca oferowali klientom tylko trzy modele: ATS, CTS i Escalade. Jedno z założeń poprawy wyników sprzedaży zakłada znaczną rozbudowę sieci dealerskiej.