Budowa fabryki silników Mercedesa w Jaworze wyszła z ziemi

Pierwszy stalowy słup największej hali produkcyjno-montażowej zamontowano na placu budowy powstającej w Jaworze na Dolnym Śląsku fabryki Mercedes-Benz. Hala powinna być gotowa na koniec roku. Budowa całej fabryki ma się zakończyć w 2019 r.

Susanne Knittel-Ammerschuber, szefowa działu planowania i fabryk silników Daimler AG, podkreśliła, że pierwsza podpora to znak, że budowa "wychodzi z ziemi". "Ale to dopiero początek - cała hala to 650 takich podpór" - powiedziała.

Hala ma być gotowa do końca tego roku. Zamontowane zostaną tam linie montażowe i obróbkowe zdolne do produkcji 600 tys. silników rocznie. Znajdą się tu również stanowiska do testowania silników. W budynku odbywać się będzie także przedmontaż podzespołów.

Kamień węgielny pod budowę fabryki wmurowano w czerwcu ubiegłego roku, a właściwe prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu.

Reklama

Zgodnie z planami, budowa zakończy się w 2019 r., a w 2020 r. zakład osiągnie pełne moce produkcyjne, wytwarzając kilkaset tysięcy silników na rok. Fabryka mercedesa w Jaworze ma zatrudnić około 500 osób. Około 20 procent z tej liczby to będą stanowić inżynierowie oraz pracownicy z wyższym wykształceniem, a pozostała część załogi będą tworzyć pracownicy produkcji.

Na pierwszy etap inwestycji niemiecki koncern Daimler AG chce przeznaczyć ok. 500 mln euro.

Fabryka powstanie na terenie Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej - S3 Jawor (DSAG-S3). To obszar, który jest częścią Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest Park". Teren przeznaczony pod inwestycje liczy tu ponad 460 hektarów.

W zakładzie w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S. Będą to motory nowej generacji, spełniające europejskie normy emisji spalin badane w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie jak do tej pory - w warunkach laboratoryjnych.

Będzie to pierwszy zakład produkcyjny Mercedesa w Polsce.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy