Borgward wraca do Europy
Niewykluczone, że na polskim rynku pojawi się wkrótce nowy gracz. Do "powrotu" do Europy szykuje się właśnie niemiecka marka Borgward.
Jak donosi brytyjski "Auto Express" producentowi udało się właśnie zakończyć proces europejskiej homologacji modelu BX7. To duży suv, który z początkiem roku trafić ma "do Niemiec i na rynki sąsiadujące". Producent homologował auto w wersji z kierownicą po lewej stronie, co oznacza, że przynajmniej w najbliższym czasie samochód nie trafi do Wielkiej Brytanii. Z myślą o Brytyjczykach producent zamierza jednak uzupełnić ofertę o mniejszy model BX5.
Borgward to niemiecka marka, której korzenie sięgają 1929 roku. Jej największym sprzedażowym hitem był produkowany w latach 1954-1962 model Isabela (wyprodukowano ponad 200 tys. egzemplarzy). W momencie swojego debiutu samochód uznawany był za najnowocześniejsze auto produkowane w Niemczech. Dwudrzwiowy sedan zasłynął m.in. czterocylindrowym, rzędowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 l (75 KM) z blokiem i głowicą wykonanymi ze stopów aluminium.
Producent od kilku lat próbuje powrócić na motoryzacyjną mapę świata. W 2015 roku reaktywowana przez wnuka założyciela firma zaprezentowała celujący w segment premium model BX7. W rzeczywistości auto w dużej mierze bazuje na chińskich suvach z portfolio marki Foton. Jednym z udziałowców Borgwarda jest też chiński koncern Chery.
Niemiecka marka chce postawić na sprzedaż internetową. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo gotówki przy tworzeniu nowej sieci sprzedaży. Firma może mieć jednak problem ze zbudowaniem nowej tożsamości - nawet w Niemczech niewiele osób pamięta samochody z logo Borgwarda.
Oferowany obecnie w Chinach Borgward BX7 mierzy 4715 mm długości, 1923 mm szerokości i 1690 mm wysokości. Rozstaw osi to 2760 mm. Gotowe do jazdy auto legitymuje się masą niespełna 1800 kg.
Źródłem napędu najnowszej odmiany - Borgwarda BX7 TS - jest czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 2,0 l. Turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiąga moc 224 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm (w zakresie 1500-4500 obr./min). Moc przenoszona jest na koła obu osi za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej skrzyni biegów. Auto rozpędza się do prędkości maksymalnej 208 km/h. Producent nie chwali się przyspieszeniem do 100 km/h.