Bezpieczna Astra III

Niezależna organizacja Euro NCAP (European New Car Assessment Program), zajmująca się badaniem poziomu bezpieczeństwa w samochodach osobowych, ogłosiła, iż nowa Astra uzyskała najwyższą 5-gwiazdkową ocenę w testach zderzeń czołowych i bocznych.

Tym samym, Euro NCAP uznała najlepiej sprzedający się pojazd z Rüsselsheim za najbezpieczniejszy model typu sedan w klasie aut kompaktowych (małych samochodów rodzinnych), który zdobył ogółem 34 punkty.

Model 9-3 Kabriolet siostrzanej marki Saab, która także należy do GM, również uzyskał 5-gwiazdkową ocenę w obecnej serii testów. Bardzo dobrze wypadł też najnowszy Opel Tigra TwinTop, który zdobył 4 gwiazdki.

Carl-Peter Forster, Prezes GME, powiedział: "Z wielkim zadowoleniem przyjęliśmy to wyróżnienie, które jest równocześnie wyrazem uznania dla zaangażowania, z jakim

GM pracuje nad rozwijaniem systemów zwiększających poziom bezpieczeństwa. Niemniej jednak, doskonałe wyniki naszych samochodów w testach zderzeniowych są rezultatem szerszych i intensywnych programów rozwojowych w obszarze bezpieczeństwa. Równie ważną kwestią jest dla nas zapobieganie wypadkom poprzez wprowadzanie zaawansowanych systemów zawieszenia, takich jak IDSPlus lub innowacyjnych rozwiązań, jak reflektory adaptacyjne AFL. Nasze badania w obszarze bezpieczeństwa biernego koncentrują się na zapewnieniu pasażerom najlepszej możliwej ochrony na wypadek różnego rodzaju kolizji".

Reklama

5-drzwiowa Astra, przetestowana przez Euro NCAP, jest modelowym przykładem filozofii bezpieczeństwa Opla. Jej bogaty pakiet bezpieczeństwa dostępny będzie również w Astrze kombi. Wyposażenie służące ochronie pasażerów obejmuje pakiet bezpieczeństwa SAFETEC, w skład którego wchodzi szereg rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego i biernego, takich jak bardzo solidna konstrukcja z elementami pochłaniającymi energię uderzenia, układ zawieszenia IDS z elektronicznym systemem kontroli toru jazdy ESPPlus, system kontroli trakcji TCPlus, system kontroli hamowania na zakrętach (CBC), oraz system ABS ze wspomaganiem hamowania i hamulcami tarczowymi z przodu i z tyłu.

Wśród dodatkowych elementów systemu SAFETEC znalazły się równie i dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, brzuch i miednicę kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe z przodu i z tyłu, aktywne zagłówki na przednich fotelach, trzypunktowe pasa bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, dwa zestawy do mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnej kanapie, system odłączania pedałów (PRS) oraz regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy. Oferowana jest również wizualna i dźwiękowa sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach.

Euro NCAP przeprowadza trzy różne testy zderzeniowe: zderzenie czołowe, podczas którego pojazd poruszający się z prędkością 64km/h uderza 40 procentami przedniej części nadwozia w barierę wykonaną z deformującego się materiału, która pełni rolę drugiego samochodu; uderzenie w bok pojazdu deformowalną przeszkodą poruszającą się z prędkością 50 km/h oraz zderzenie boczne

samochodu ze słupem przy prędkości 29 km/h. Zastosowanie manekinów umożliwia ocenę potencjalnych sił, które oddziałują na kierowcę (i pasażera z przodu podczas próby zderzenia czołowego). Partnerami Euro NCAP są: Komisja Europejska, ministerstwa transportu Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii oraz niemiecki automobilklub ADAC.

TUTAJ galeria zdjęć nowej Astry.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: niebezpieczeństwo | Pojazd | Astra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy