Audi notuje duży... spadek sprzedaży

W październiku 2018 r. AUDI sprzedało 117 600 nowych samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, jest to jednak spadek aż o 25,7 procent. Na dostawy cały czas wpływała utrzymująca się negatywna sytuacja w Europie. Koncern sprzedał tu o 52,7 procent mniej samochodów niż w październiku 2017.

"W zeszłym miesiącu niemal podwoiliśmy ilość homologowanych modeli. Spodziewamy się, że do końca tego roku będziemy mogli zaoferować klientom pełną gamę wersji we wszystkich seriach modelowych" - podkreśla Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu oraz szef sprzedaży i marketingu AUDI. W prognozie całorocznej, koncern cały czas przewiduje utrzymanie dostaw na poziomie roku ubiegłego.

W Europie, Audi oczekiwało kontynuacji nadzwyczajnej sytuacji będącej wynikiem ambitnego scenariusza wycofywania z rynku starych i wprowadzania nowych modeli, co wynika z przejętej przez Audi inicjatywy modelowej oraz z procedur przejścia na wymagania cyklu testowego WLTP. W związku z tym, sprzedaż na Starym Kontynencie, w wysokości ok. 32 150 sztuk pojazdów, była w październiku niższa od ubiegłorocznej o 52,7 procent. Dealerzy z Niemiec raportowali w zeszłym miesiącu spadek sprzedaży o aż 57,8 procent.

Reklama

Podobną jak w całej Europie sytuację odnotowano w Polsce. Na naszym rynku w październiku 2018 zarejestrowano 859 nowych samochodów marki Audi. To spadek o 35,9 procent w stosunku do października 2017 (październik 2017: 1340 sztuk). Pomimo tego, licząc od początku roku, bilans rejestracji w Polsce jest wyższy od ubiegłorocznego o 16,85 procent (2017: 10 625 aut; 2018: 12 415 samochodów).

W Chinach dostawy w październiku wzrosły. 56 729 aut, to o 5,4 procent więcej niż w październiku 2017. W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku, na chińskim rynku pojawiło się 539 730 nowych samochodów marki Audi - wzrost o 14,2 procent. Jedną z lokomotyw ciągłego wzrostu sprzedaży w Państwie Środka było Audi A4, którego wzrosty wyniosły 24,8 procent (14 517 egzemplarzy). W październiku podskoczyła również sprzedaż Audi A6 - o 14,4 procent, do 13 702 sztuk.

W całym regionie Ameryki Północnej marka sprzedała w ubiegłym miesiącu 20 250 aut - spadek o 14,9 procent. W Stanach Zjednoczonych spadek wyniósł 17,3 procent (16 056 sprzedanych aut). To przejaw oczekiwania klientów na wprowadzenie na rynek samochodów z roku modelowego 2019 - chodzi tu o Audi A6, A7, A8 i Q8. Biorąc pod uwagę wyniki z pełnych dziesięciu miesięcy tego roku, koncern dostarczył tu 183 476 aut - wzrost o 1,7 procent. To nieznacznie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Największym zainteresowaniem klientów z USA cieszył się w ubiegłym miesiącu model Q5 - jego sprzedaż wzrosła o 15,4 procent, do 6252 sztuk. Na rynek kanadyjski Audi w październiku dostarczyło 3005 samochodów - to spadek o 1,9 procent. Przez dziesięć miesięcy tego roku ogólna sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła mimo to o 2,2 procent.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy