Reklama

ASV+++ dla nowej generacji Corolli

Nowa generacja Corolli w wersji hatchback została poddana testom bezpieczeństwa przez JNCAP, japoński odpowiednik Euro NCAP. Samochód wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense uzyskał najwyższą ocenę ASV+++, przyznaną według zaostrzonych w tym roku kryteriów. System hamowania awaryjnego zapobiegający kolizjom uzyskał maksymalny wynik.

Nowa Toyota Corolla w wersji hatchback, znana w Japonii pod nazwą Corolla Sport, jest standardowo wyposażona w najnowszą, drugą generację zestawu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, którego działanie opiera się na współpracy kamery i radaru. Do wyposażenia opcjonalnego należy ponadto Intelligent Clearance Sonar (ICS), który ostrzega o przeszkodach przy małych prędkościach, z funkcją automatycznego hamowania Parking Support Brakes, zapobiegającą zderzeniom z nieruchomymi przeszkodami.

Reklama

Wyposażona w te systemy Corolla Sport otrzymała najwyższą ocenę ASV+++ (Advanced Safety Vehicle) w testach skuteczności systemów bezpieczeństwa JNCAP. Samochód zdobył 122,4 pkt. na 126 możliwych - był to najwyższy wynik uzyskany w tej rundzie testów JNCAP.

Ocena ASV+++ została po raz pierwszy wprowadzona w tym roku i stanowi najwyższy poziom w nowej skali. Obok testów realizowanych w poprzednich latach JNCAP sprawdza również skuteczność automatycznego hamowania awaryjnego, zapobiegającego zderzeniom z pieszymi (również w nocy przy oświetleniu latarni ulicznych), jakość przednich świateł i ich skuteczność przy dużych prędkościach, a także działanie systemu, który zapobiega nagłemu przyspieszeniu z powodu pomylenia pedałów hamulca i gazu.

Nowa Corolla jest standardowo wyposażona w najnowszą generację Toyota Safety Sense o większym zasięgu i możliwościach niż poprzednia wersja systemu. TSS zawiera m.in. układ zapobiegania kolizjom z automatycznym hamowaniem awaryjnym, który teraz wykrywa nie tylko samochody i duże przeszkody oraz pieszych w dzień, ale także pieszych w nocy oraz rowerzystów w ciągu dnia.

Do pakietu bezpieczeństwa należą także aktywny tempomat, który pomaga utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi. Nowością jest także asystent pasa ruchu LTA, który kontroluje tor jazdy delikatnymi korektami położenia kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu.

Rozwiązania wyróżnione przez JNCAP trafią do Polski w marcu i kwietniu przyszłego roku, wraz z premierą nowej Corolli.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje