A TDI znów do serwisu

Volkswagen nie ma ostatnio szczęścia do jednostek napędowych. Ledwie ucichła wrzawa dotycząca usterek silników 2,0 TDI, gdy znów zrobiło się głośno o tych jednostkach.

Firma wzywa właśnie do serwisów 40 tysięcy passatów B6, w których wykryto wadliwe działanie czujnika ciśnienia przy filtrze cząstek stałych. Nieprawidłowe działanie tego elementu powodowało, że na desce rozdzielczej, bez potrzeby, zapalała się kontrolka informująca o usterce filtra.

Kampania serwisowa, póki co, obowiązuje wyłącznie na rynku niemieckim. Akcją objęte są samochody wyprodukowane w okresie od marca 2008 do marca 2009 roku. Nie wiadomo, czy firma zdecyduje się wezwać do salonów auta sprzedane w tym czasie na innych rynkach, w tym w Polsce. Być może usterka będzie usuwana przy okazji okresowych, gwarancyjnych przeglądów.

Reklama

Chociaż jednostka 2,0 TDI wciąż chętnie wybierana jest przez nabywców (zapewnia świetną dynamikę i zużycie paliwa), w porównaniu z poprzednikiem - motorem 1,9 TDI - nie cieszy się wśród użytkowników zbyt dobrą opinią.

Po przejechaniu około 100 tys. km w wielu egzemplarzach dochodziło do pękania (wersja 16V) lub "obsiadania" (wersja 8V) głowic, znane są też liczne przypadki usterek pomp oleju (wyrabianie się krawędzi wałka napędzającego, rozciągające się łańcuchy napędu), które skutkować mogą zatarciem jednostki. Oprócz tego silniki cierpią również na inne - typowe dla nowoczesnych turbodiesli - przypadłości - wyrabiające się koło dwumasowe i problemy z układem wtryskowym.

Wprawdzie Volkswagen kilkukrotnie powtarzał, że zwłaszcza problemy z kiepską jakością głowic udało mu się rozwiązać do 2006 roku, decydując się na używane auto z początku produkcji z jednostką 2,0 TDI należy zachować ostrożność. Nie bez przyczyny równoroczne audi czy volkswageny z silnikiem 1,9 TDI są przeważnie zauważalnie droższe niż te z nowszym konstrukcyjnie motorem 2,0 TDI. Ogłoszenie kolejnej akcji serwisowej raczej nie pomoże niemieckiemu producentowi w odbudowywaniu zaufania do jednostki 2,0 TDI.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: problemy | firma | Volkswagen | TDI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy