2,5 miliona sztuk Fiat 500 z Polski. To rekord

Dwuipółmilionowy samochód z rodziny Fiata 500 został wyprodukowany w zakładach Stellantis w Tychach. Jubileuszowa "pięćsetka" zjechała z taśm montażowych w poniedziałek, 22 marca 2021 roku i jest nią zamówiona z rynku francuskiego wersja Dolcevita wyposażona w silnik hybrydowy.

Tradycyjnie już podczas tego typu wydarzeń w polskiej fabryce Fiata wyjątkową oprawę otrzymuje nie tylko jubileuszowy samochód, ale też egzemplarz bezpośrednio go poprzedzający i następny. W tym przypadku nr 2 499 999 przypadł klientowi z Polski, który zamówił wersję Fiat 500 Sport, a numer 2 500 001 to sportowa wersja Abarth 595 Monster Energy Yamaha, która trafi na rynek włoski.

"Nasza słynna "pięćsetka" cieszy się niesłabnącą popularnością na wielu rynkach europejskich i światowych. Fiaty 500 z Tychów znalazły odbiorców w ponad stu krajach świata. Najwięcej wyeksportowaliśmy do Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, ale w dziesiątce największych rynków znajduje się także daleka Japonia. Produkowana w Polsce "500" to prawdziwie globalny produkt marki Fiat, który trafił również na tak egzotyczne rynki jak Kajmany, Curacao, Saint Martin, Senegal, Nowa Kaledonia czy Ghana" - podkreśliła dr Henryka Bochniarz, członek Rady Nadzorczej FCA Poland S.A.

Reklama

Z wynikiem 2,5 miliona sztuk Fiat 500 pobił rekord tyskiej fabryki Stellantis w całkowitej liczbie wyprodukowanych samochodów danego modelu, wyprzedzając w rankingu TOP 3 Fiata Pandę drugiej generacji (2,168 mln. szt.) i Fiata 126p (2,166 mln. szt.)

"To pierwszy jubileusz, który obchodzimy w Tychach już jako fabryka należąca do koncernu Stellantis. Nie wyobrażam sobie samochodu, który lepiej symbolizowałby nasz rozwój i zmiany zachodzące w fabryce niż model 500, z którym jesteśmy związani od tylu lat. Pięćsetka dała nam możliwość rozwoju zarówno w zakresie kompetencji załogi fabryki, jak i umożliwiła ciągłe wdrażanie nowych technologii i procesów. Tradycyjnie już modele produkowane w Tychach nie poddają się trendom i standardowym cyklom życia produktu i tak też jest w przypadku "500", która od przeszło 10 lat regularnie zajmuje najwyższe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów miejskich w Europie" - podsumował Tomasz Gębka, dyrektor fabryki Stellantis w Tychach i członek zarządu FCA Poland S.A.

Fiat 500 zakończył 2020 rok z tytułem europejskiego lidera sprzedaży w klasie samochodów miejskich, z imponującym udziałem w rynku wynoszącym 17,7%. "Pięćsetka" powtórzyła tym samym wynik z poprzedniego roku, jednocześnie zwiększając o kolejne 3 punkty procentowe swój udział w rynku. Te rekordowe wyniki pokazują, że samochód cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów, a fakt, że niemal 80% wszystkich egzemplarzy jest sprzedawanych poza granicami Włoch, oznacza, że "pięćsetka" jest najbardziej globalnym Fiatem spośród wszystkich obecnie produkowanych modeli.

"500" to model, który w tym roku będzie obchodził swoje 64. urodziny. Od debiutu pierwszej generacji w 1957 roku, na całym świecie nabywców znalazło już 6,7 mln sztuk "pięćsetki", wliczając w to wspomniane 2,5 mln egzemplarzy wyprodukowanych w Tychach. Liczby te pokazują, jaki wpływ miał Fiat 500 na społeczeństwa wielu krajów, jak zawładnął ich wyobraźnią i połączył już cztery pokolenia kierowców.

Fiat 500 to ponadczasowa ikona i model dyktujący trendy, który - pozostając wierny samemu sobie - pojawia się w różnych nowych, ale zawsze ekskluzywnych odsłonach. Jednym z sekretów światowego sukcesu Fiata 500 jest jego ciągła ewolucja poprzez nowe interpretacje i serie specjalne - od świata mody po luksusowe stocznie, od sztuki po świat sportu. Wersje te obejmują uderzające edycje Diesel, Gucci, GQ i Collezione, powiązane ze światem mody, niezwykłe Riva i Abarth Rivale w świecie jachtingu, oryginalne Anniversario i 60th, aby uczcić oryginalny samochód z 1957 roku, oraz 500 Mirror i 120 Anniversary w dziedzinie łączności.

Ogółem dotychczas zaprezentowano ponad 30 serii specjalnych, a obecnie produkowane wersje dzięki wprowadzeniu technologii Mild Hybrid są nie tylko wydajniejsze i emitują mniej CO2, ale także zapewniają jeszcze lepsze i przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Wprowadzona w 2020 roku technologii Mild Hybrid w modelach 500 i Panda zapoczątkowała wejście Fiata w świat elektryfikacji. Dzięki temu marka Fiat stała się punktem odniesienia w Europie w zakresie zelektryfikowanej mobilności miejskiej. W 2020 roku 500 i Pandy Hybrid, do których dołączyła Lancia Ypsilon, sprzedano łącznie 110 000 egzemplarzy.

Fiat 500 jest jednym z najczęściej nagradzanych aut na świecie, który w ciągu swojej przeszło 60-letniej historii zdobył ponad 60 międzynarodowych nagród.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy