Wysyp nowości na salonie IAA we Frankfurcie

Chociaż salon motoryzacyjny we Frankfurcie to terytorium niemieckich potentatów motoryzacyjnych, na imprezie nie może zabraknąć producentów z Włoch, Francji czy Japonii.

Salon IAA zapowiada się atrakcyjnie
Salon IAA zapowiada się atrakcyjnieInformacja prasowa (moto)

Jakie nowości przygotowały dla gości firmy z poszczególnych krajów świata?

Najliczniej reprezentowani będą - rzecz jasna - gospodarze. W halach IAA zadebiutują m.in. elektryczne wersje produkcyjne Volkswagena Golfa i Up ! Fani tej marki z niecierpliwością wyczekują też premiery ultraszybkiego Golfa serii R. Tegoroczne stoisko koncernu z Wolfsbutrga zajmować będzie aż 9 tys. metrów kwadratowych...

Ekspozycja Audi skupiać ma się na zmodernizowanym, flagowym modelu A8, firma zaprezentuje również koncepcyjny model Quattro Sport E-Tron.

Porsche eksponować będzie Panamerę z nowym, trzylitrowym silnikiem Diesla. We Frankfurcie swoją światową premierę będzie mieć też model 918 Spyder - "supersportowiec" z napędem hybrydowym.

Najbardziej zasłużona dla motoryzacji marka - Mercedes - prezentować będzie produkcyjną wersję całkowicie nowego miejskiego SUVa - model GLA. Na imprezie zadebiutuje kolejna hybrydowa odmiana nowej klasy S - zużywający średnio zaledwie 3l/100 km model S 500 Plug-in Hybrid.

Na stoisku BMW gwiazdą wystawy ma być produkcyjna wersja pierwszego w historii matki auta z napędem elektrycznym - modelu i3. We Frankfurcie zadebiutuje również nowe BMW M4 Coupe i odświeżone X5.

Niezwykle bogatą ofertę przygotował również Opel. Na wystawie pojawi się zapowiadający nową stylistykę marki koncept Monza, zwiedzający będą też mogli podziwiać odświeżonego Opla Insignię czy model Cascada z nowym 200-konnym silnikiem.

Mocną reprezentację mają też Francuzi. Peugeot zaprezentuje kolejną generację kompaktowego modelu 308. Oprócz niego, na imprezie pojawią się też odświeżone modele 3008 i 3008 Hybrid, minivan 5008 i hybrydowy 208. Nowością będzie też koncepcyjny 308 R - nowy hot hatch francuskiej marki.

Mniej okazale prezentować się będzie stoisko bratniego Citroena. Oprócz nowych C4 w wersji Picasso, we Frankfurcie zadebiutować ma koncepcyjny model o nazwie Cactus.

Skromnie prezentuje się też frankfurcka oferta Renault. Na stoisku firmy dominować będą odświeżone modele Latitude i Megane. Fani Dacii z niecierpliwością czekają na debiut odświeżonego modelu Duster.

Co zobaczyć można będzie na stoisku Fiata? Zgodnie z przyjętą przez Sergio Marchionne strategią przeczekania kryzysu, Włosi stawiają na limitowane wersje takich modeli, jak Panda i Freemont. Podobnie rzecz ma się również z Ferrari, które zaprezentuje we Frankfurcie model 458 Speciale.

Powodów do narzekań nie mają za to miłośnicy szwedzkiej czy brytyjskiej motoryzacji. Volvo przywiezie do Frankfurtu prototyp o nazwie Coupe Concept, który zapowiada nowy język stylistyczny marki. Jaguar zaprezentuje na IAA model F-type w wersji Coupe, a Land Rover pokaże produkcyjną odmianę Range Rovera z napędem hybrydowym.

Kilka niespodzianek przygotowali Japończycy. Nissan zaprezentuje nową odsłonę crossovera o nazwie Rogue. Infiniti pokaże prototyp kompaktowego modelu o nazwie Q30. Prototypowy crossover - o nazwie iV-4 - zobaczyć też będzie można na stoisku Suzuki. Miłośnicy Hondy nie przejdą obojętnie obok nowego Civica w wersji Tourer, na stoisku Toyoty podziwiać będzie można hybrydową, koncepcyjną wersję Yarisa R o mocy 420 KM oraz legendarnego Land Crusera poddanego kuracji odmładzającej. Mazda po raz pierwszy zaprezentuje szerszej publiczności następne wcielenie modelu 3.

Na targach IAA nie mogło też zabraknąć rosnących w siłę Koreańczyków. Niezwykle ciekawie prezentować się będzie np. stoisko Kii. Marka zaprezentuje m.in. zupełnie nowy model Soul oraz koncepcyjny samochód segmentu B - Kię Niro. Kuracji odmładzającej doczekała się też Kia Optima. Siostrzany Hyundai zaprezentuje m.in. nową generację miejskiego modelu i10.

Nie sposób pominąć również "zeuropeizowanego" Forda. Na frankfurckim stoisku amerykańskiej marki zobaczyć będzie można m.in. prototyp kolejnej generacji popularnego S-maxa.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas