Volvo V90. Pierwsze zdjęcia i filmy!
Wiemy już, jak wygląda nowe Volvo V90. Na kilkanaście dni przed oficjalną premierą auta w Genewie, Szwedzi opublikowali oficjalne zdjęcia i garść szczegółów dotyczących rozwiązań technicznych.
Kształty karoserii nawiązują do zaprezentowanego w 2014 roku Volvo Concept Estate. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wynosić ma 1 526 l.
Volvo V90
To trzeci - po XC90 i S90 - model zbudowany w oparciu o nową, modułową platformę podłogową Volvo SPA. Oznacza to, że - tak samo, jak wcześniejsze auta - samochód oferowany będzie wyłącznie z jednostkami napędowymi o czterech cylindrach.
Producent stawia na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z dieslem o niższej mocy.
W modelu D5 zastosowano unikalne rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do turbosprężarki eliminując efekt tzw. turbodziury. Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD 320 KM osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 6,1 s. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.
Topowa odmiana - T8 - otrzyma napęd hybrydowy. Podwójnie doładowana (kompresorem i turbosprężarką) jednostka benzynowa o pojemności 2,0 l wspomagana będzie elektrycznym silnikiem trakcyjnym. Sumarycznie auto oferować ma moc 407 KM i maksymalny moment obrotowy 640 Nm. W takiej konfiguracji nowe Volvo V90 przyspieszać ma do 100 km/h w 5,2 s.
Dzięki energii elektrycznej zmagazynowanej w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 9,2 kWh (można je ładować z gniazdka) samochód może pokonać dystans do 45 km korzystając wyłącznie z elektrycznego napędu. Wówczas średnie zużycie paliwa spada do poziomu 2,1 l/100 km.
Volvo V90 otrzyma najbardziej zaawansowany na rynku pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy. Już podstawowe odmiany wyposażone będą m.in. w technologię City Safety wzbogaconą o nową funkcję. System sam rozpoznaje znajdujące się na drodze duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, a następnie hamuje auto. Innym rewolucyjnym rozwiązaniem jest Run-off Road Mitigation. To pierwszy na świecie system pozwalający uniknąć kolizji spowodowanej zjazdem z jezdni przy prędkości rzędu 65-140 km/h. Dzięki nieustannemu monitorowaniu sytuacji na drodze, gdy samochód wykryje możliwość uderzenia w barierę przy drodze, sam skoryguje kierunek jazdy i zahamuje. W ten sposób możliwe jest uniknięcie wielu kolizji spowodowanych zmęczeniem kierowców.
Oficjalna premiera Volvo V90 zaplanowana została na 1 marca, gdy rozpocznie się salon motoryzacyjny w Genewie. Wtedy poznamy szczegółowe dane techniczne i plany dotyczące wprowadzenia auta na europejskie rynki.