Volvo V90. Pierwsze zdjęcia i filmy!

Wiemy już, jak wygląda nowe Volvo V90. Na kilkanaście dni przed oficjalną premierą auta w Genewie, Szwedzi opublikowali oficjalne zdjęcia i garść szczegółów dotyczących rozwiązań technicznych.

Volvo V90
Volvo V90Informacja prasowa (moto)

Kształty karoserii nawiązują do zaprezentowanego w 2014 roku Volvo Concept Estate. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wynosić ma 1 526 l.

Volvo V90

Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 
Volvo V90 

To trzeci - po XC90 i S90 - model zbudowany w oparciu o nową, modułową platformę podłogową Volvo SPA. Oznacza to, że - tak samo, jak wcześniejsze auta - samochód oferowany będzie wyłącznie z jednostkami napędowymi o czterech cylindrach.

Producent stawia na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z dieslem o niższej mocy.

W modelu D5 zastosowano unikalne rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do turbosprężarki eliminując efekt tzw. turbodziury. Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD 320 KM osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 6,1 s. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.

Topowa odmiana - T8 - otrzyma napęd hybrydowy. Podwójnie doładowana (kompresorem i turbosprężarką) jednostka benzynowa o pojemności 2,0 l wspomagana będzie elektrycznym silnikiem trakcyjnym. Sumarycznie auto oferować ma moc 407 KM i maksymalny moment obrotowy 640 Nm. W takiej konfiguracji nowe Volvo V90 przyspieszać ma do 100 km/h w 5,2 s.

Dzięki energii elektrycznej zmagazynowanej w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 9,2 kWh (można je ładować z gniazdka) samochód może pokonać dystans do 45 km korzystając wyłącznie z elektrycznego napędu. Wówczas średnie zużycie paliwa spada do poziomu 2,1 l/100 km.

Volvo V90 otrzyma najbardziej zaawansowany na rynku pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy. Już podstawowe odmiany wyposażone będą m.in. w technologię City Safety wzbogaconą o nową funkcję. System sam rozpoznaje znajdujące się na drodze duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, a następnie hamuje auto. Innym rewolucyjnym rozwiązaniem jest Run-off Road Mitigation. To pierwszy na świecie system pozwalający uniknąć kolizji spowodowanej zjazdem z jezdni przy prędkości rzędu 65-140 km/h. Dzięki nieustannemu monitorowaniu sytuacji na drodze, gdy samochód wykryje możliwość uderzenia w barierę przy drodze, sam skoryguje kierunek jazdy i zahamuje. W ten sposób możliwe jest uniknięcie wielu kolizji spowodowanych zmęczeniem kierowców.

Oficjalna premiera Volvo V90 zaplanowana została na 1 marca, gdy rozpocznie się salon motoryzacyjny w Genewie. Wtedy poznamy szczegółowe dane techniczne i plany dotyczące wprowadzenia auta na europejskie rynki.

Volvo V90 
Volvo V90 - wnętrze 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas