Volkswagen T-Roc Cabriolet już w produkcji

Volkswagen znów ma w ofercie samochód z otwartym nadwoziem. W zakładzie w Osnabruck ruszyła właśnie produkcja T-Roca Cabriolet.

Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc CabrioletInformacja prasowa (moto)

Przypomnijmy, że w lipcu z taśmy montażowej zakładu w Meksyku zjechał ostatni egzemplarz New Beetle'a Cabriolet. Od tamtej pory niemiecki koncern nie produkował samochodu bez dachu.T-Roc Cabriolet to dość niezwykły samochód, bardzo rzadko producenci decydują się na wypuszczanie na rynek kabrioletów budowanych w oparciu o crossovery, a tak jest w tym przypadku.Nadwozie T-Roca Cabriolet mierzy 4,268 mm długości, 1,811 mm szerokości (bez lusterek) i 1522 mm wysokości. Bez zmian pozostał mierzący 2630 mm rozstaw osi. Wzorem otwartych wersji Golfa i Beetle'a samochód otrzymał klasyczny materiałowy dach. Wszystkie odmiany wyposażone są w automatyczny, elektromechaniczny mechanizm jego składania. By cieszyć się otwartą przestrzenią nad głową wystarczy 9 sekund.

Volkswagen T-Roc Cabriolet - bez dachu na bezdroża

Nadwozie T-Roc’a Cabriolet mierzy 4,268 mm długości, 1,811 mm szerokości (bez lusterek) i 1522 mm wysokości. Bez zmian pozostał mierzący 2630 mm rozstaw osi. Standard obejmować ma m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. W cennikach pojawi się też odmiana R-Line z 19-calowymi kołami, standardowymi światłami przeciwmgłowymi i dodatkowym pakietem ”ospoilerowania”. R-Line otrzymać ma ponadto sportowe fotele czy aktywne – zależne od prędkości – wspomaganie kierownicy.  
W ubiegłym miesiącu z taśmy montażowej fabryki Volkswagena w Meksyku zjechał ostatni Beetle. W ten sposób z oferty niemieckiej marki zniknął przy okazji ostatni kabriolet. Pustka nie trwała jednak długo... 
Wiadomo, że w ofercie pojawią się dwa benzynowe silniki z rodziny TSI – trzycylindrowy 1,0 l o mocy 115 KM oraz czterocylindrowy 1,5 l generujący 150 KM. Oba standardowo oferowane będą z ręczną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Na liście opcji mocniejszej odmiany pojawić ma się 7-stopniowa, dwusprzęgłowa, przekładnia DSG.  
Volkswagen wypełnia lukę po garbusie bez dachu prezentując produkcyjną wersję modelu T-Roc Cabriolet. To pierwszy, pozbawiony dachu, kompaktowy suv na rynku kierowany do szerokiego grona nabywców.  
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Premiera T-Roc’a Cabriolet zaplanowana została na wrześniowy salon we Frankfurcie. Auto trafić ma na drogi wiosną przyszłego roku.  
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Niezależnie od wersji wyposażeniowej standard obejmować ma m.in. systemy: Front Assist z funkcją City Emergency Braking (wykrywa również pieszych i rowerzystów), Lane Assist czy automatyczny hamulec pokolizyjny.  
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Wzorem otwartych wersji Golfa i Beetla samochód otrzymał klasyczny materiałowy dach. Wszystkie odmiany wyposażone będą w automatyczny, elektromechaniczny mechanizm jego składania. By cieszyć się otwartą przestrzenią nad głową wystarczy 9 sekund. Transformacja w kabriolet może być przeprowadzona w czasie jazdy z prędkościami do 30 km/h. Dach chowa się do specjalnego schowka w przestrzeni bagażowej. Z tego względu pojemność kufra zmniejszyła się do 284 l.  
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen T-Roc Cabriolet 
Volkswagen nie ukrywa, że liczy głownie na zainteresowanie młodszej klienteli. Z tego względu na liście opcji pojawiły się m.in.: nowa generacja systemu multimedialnego MIB3, cyfrowe zegary o przekątnej 11,7 cala czy rozbudowane nagłośnienie amerykańskiej firmy BeatsAudio o mocy 400 watów.  
Volkswagen T-Roc Cabriolet 

Transformacja w kabriolet może być przeprowadzona w czasie jazdy z prędkościami do 30 km/h. Dach chowa się do specjalnego schowka w przestrzeni bagażowej. Z tego względu pojemność zmniejszyła się do 284 l.Volkswagen T-Roc Cabriolet pojawi się w salonach wiosną przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas