Toyota Corolla Cross po liftingu i bZ4X Touring oficjalnie pokazane. Kiedy w salonach?
Toyota zaprezentowała w Brukseli dwa nowe modele: bZ4X Touring i Corollę Cross po modernizacji. Z polskiego punktu widzenia znacznie ciekawszy jest ten drugi samochód.

Spis treści:
Toyota Corolla to jeden z najczęściej wybieranych samochodów osobowych na świecie. Od swojej premiery w 1966 roku, model znalazł już ponad 55 mln nabywców. W 2022 roku do rodziny Corolli dołączył kompaktowy SUV - Corolla Cross, który jako jeden z pierwszych modeli oferował napędy hybrydowe piątej generacji. Po trzech latach od debiutu, producent zdecydował się na odświeżenie modelu.
Jak zmieniła się Toyota Corolla Cross?
Samochód zyskał odświeżoną stylistykę, w tym nowy przedni grill z kratką w kształcie plastra miodu. W wersji Executive w standardzie pojawiły się nowe adaptacyjne światła drogowe. Z tyłu auta zauważymy subtelną zmianę - logo Corolli Cross zostało wtłoczone, a lampy zyskały nowy design. Dodatkowo, nowością są 18-calowe felgi aluminiowe w zmienionym wzorze.

Wnętrze odświeżonej Toyoty Corolla Cross zwraca uwagę nową gałką dźwigni zmiany biegów oraz większą konsolą centralną. Wśród zmian znajdziemy m.in. nową półkę na smartfona, przesuwany podłokietnik oraz zmieniony układ uchwytów na napoje. Producent podkreśla również poprawę komfortu, szczególnie poprzez lepsze wyciszenie kabiny.
W każdej wersji odświeżonego modelu Corolla Cross dostępne są również podgrzewane fotele przednie. W wersji Style pojawiła się dodatkowo podgrzewana kierownica, natomiast wariant Executive zyskał ulepszony system oświetlenia wnętrza, wykorzystujący diody LED.

Toyota Corolla Cross po liftingu. Układy napędowe
Samochód wciąż będzie oferowany z układami 1.8 Hybrid oraz 2.0 Hybrid. W wersjach z napędem na cztery koła AWD-i pojawił się nowy tryb jazdy Extra Snow, który poprawia przyczepność pojazdu na zaśnieżonych nawierzchniach. Nowością w ofercie jest także wersja GR Sport. Wyróżnia się ona czarnymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, unikalnym wzorem grilla oraz czarnym emblematem Toyoty. Oczywiście we wnętrzu usportowionej wersji nie zabraknie logotypów GR, a same fotele zyskały kontrastowe, czerwone przeszycia.
Corolla Cross po liftingu będzie dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Comfort, Style, Executive i wspomniane GR Sport. Ceny zaczynają się od 141 600 zł za 140-konną hybrydę w wersji Comfort.
Wersja | Comfort | Style | GR Sport | Executive |
---|---|---|---|---|
1.8 Hybrid 140 | 141 600 zł (cena katalogowa: 145 900 zł) | 153 200 zł (cena katalogowa: 157 900 zł) | - | - |
2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM | 150 300 zł (cena katalogowa: 154 900 zł) | 161 900 zł (cena katalogowa: 166 900 zł) | 173 600 zł (cena katalogowa: 178 900 zł) | 176 500 zł (cena katalogowa: 181 900 zł) |
2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM AWD-i | - | 171 600 zł (cena katalogowa: 176 900 zł) | 183 300 zł (cena katalogowa: 188 900 zł) | 186 200 zł (cena katalogowa: 191 900 zł) |
Toyota bZ4X Touring, czyli elektryczne kombi
Druga nowość pokazana w Brukseli to elektryczna Toyota bZ4X Touring, czyli kombi. Nowy wariant jest nieco większy od tego ostatniego modelu. Długość wzrosła o 140 mm do 4 830 mm, a wysokość o 20 mm - do 1 670 mm. Producent podkreśla, że nowa wersja została zaprojektowana nie tylko, by uzyskać jak największą przestrzeń wewnątrz auta, ale również w bagażniku. Pojemność bagażowa wzrosła o 148 litrów, czyli o 33 proc., do 600 litrów.

Stylistycznie samochód różni się od "zwykłego" bZ4X najbardziej z tyłu. Przeprojektowano nieco tylne światła i zderzak. Oprócz tego producent podkreśla zastosowanie chropowatego czarnego wykończenia nadkoli, czarnych felg oraz relingów (maksymalne obciążenie dachu to 70 kg).
Toyota bZ4X Touring. Układy napędowe
Toyota bZ4X Touring będzie dostępna w dwóch wariantach. Wersja z napędem na przód będzie mieć jeden silnik o mocy 224 KM, a auto z napędem na cztery koła - dwa silniki o mocy systemowej 380 KM (producent podkreśla jednak, że są to jeszcze dane przed homologacją).

Niezależnie od wybranej wersji za magazynowanie energii będzie odpowiadał akumulator o pojemności brutto 74,7 kWh. W zestawie, zależności od wersji, dostępna będzie również pokładowa ładowarka o mocy 11 kW lub 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym z kolei wynosi 150 kW.
O ile Corollę Cross po liftingu można już zamawiać, a pierwsze samochody trafią do Polski w wakacje, to na bZ4X Touring trzeba będzie poczekać jeszcze niemal rok. Przedsprzedaż rozpocznie się jesienią, a pierwsze samochody pojawią się w salonach wiosną 2026 roku.