Takie jest całkowicie nowe BMW X5!
BMW zaprezentowało właśnie nową, czwartą generację modelu X5. Typoszereg G05 trafi na rynek w listopadzie 2018 roku.
![Nowe BMW X5](https://i.iplsc.com/0007EKCRWVPWFGXD-C322-F4.webp)
W stosunku do poprzednika długość nadwozia wzrosła o 36 mm do 4 922 mm. Auto jest też o 66 mm szersze (szerokość nadwozia to 2004 mm) i o 19 mm wyższe (1745 mm). Aż o 42 mm zwiększył się rozstaw osi - teraz oddalone są od siebie o 2975 mm. Bagażnik pomieści 645 l. Po złożeniu tylnych siedzeń jego objętość wzrasta do 1860 l.
Z zewnątrz samochód wpisuje się w język stylistyczny niemieckiego producenta. Nowość to m.in. połączone w jedną całość "nerki" osłony chłodnicy. Ciekawym akcentem są też wloty powietrza w przednich błotnikach i potężne, wkomponowane w tylny zderzak, końcówki układu wydechowego. To pierwszy model BMW, który oferowany będzie (opcjonalnie) na ogromnych, 22-calowych obręczach kół. Podstawowe odmiany wyposażone będą w felgi o średnicy 18 cali.
Do wyboru będą m.in. pakiety xLine i M Sport. Pierwszy poznamy po satynowych dodatkach (listwy zderzaków, obramowanie okien, relingi dachowe) czy 19-calowych obręczach kół. Wyróżnikiem drugiego są m.in. czarne dodatki (listwy, relingi), 20-calowe felgi i sportowy układ wydechowy.
![](https://i.iplsc.com/0007EKD3SW8FH45B-C322-F4.webp)
We wnętrzu znajdziemy m.in. cyfrowe zegary BMW Live Cockpit Professional. Wyświetlacz zegarów i centralny ekran systemu info-rozrywki mają przekątną aż 12,3 cala. Kabina pomieścić może do siedmiu osób podróżujących w trzech rzędach (opcja do grudnia 2018).
BMW X5
![](https://i.iplsc.com/0007EKSK8UPXMBNF-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSITRBAJVR6-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSF70E36NQP-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSDD5LNF6LI-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSG6SLJ0BM7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSJ5MQRQCKS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSE0HGTSJAV-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSCAIOUC3FW-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSBX9GI7HV1-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS70GCAGFTU-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSHXMF8VR6I-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKSA5TQ6Q6ML-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS619BS1SXC-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS98R37P1XP-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS5HNVHSH2U-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS4GEMYXTB5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS3YJTGSO15-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS2EBBOIJ55-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS06UQ5I41V-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS1VOSV1KQ1-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKS824EN3G45-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRZQ7VSEJIX-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRXWS9VQ0T5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRWF32128Y6-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRVKITKGJD9-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRU9Y5RI8LD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRSJUNPLUJ5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRRERMS4A1B-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRQKIW3LTAY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRYVX1EV9K6-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRP8PXK3QFV-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRNRXHMM9HN-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKROBDVBWME6-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRL35GW7B14-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRMO70COII0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0007EKRTSTRFU0G8-C322-F4.webp)
Lista opcji obejmuje m.in. potężnych rozmiarów okno dachowe, dwa dotykowe ekrany dla pasażerów drugiego rzędu (przekątna 10,2 cala), wyświetlacz HUD nowej generacji czy system audio Bowers&Wilkins z 20 głośnikami. Oprócz tego wybredni nabywcy mogą też liczyć na: chłodzone i podgrzewane uchwyty na kubki w konsoli środkowej, podgrzewane podłokietniki, nastrojowe oświetlenie kabiny czy czterostrefową, automatyczną klimatyzację. Standard obejmuje m.in. skórzaną tapicerkę o nowym wzorze Vernasca.
![](https://i.iplsc.com/0007EKD54DLTFKOP-C322-F4.webp)
Europejscy nabywcy, w momencie rynkowego debiutu, będą mieli do wyboru trzy jednostki napędowe - wszystkie oferowane standardowo z napędem na obie osie xDrive (z blokadą tylnego dyferencjału) i ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów.
Paletę otwiera sześciocylindrowy, benzynowy motor 3,0 l (twin power turbo) o mocy 340 KM (5500-6500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm (1500-5200 obr./min). Wersja X5 xDrive40i przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 243 km/h. Oprócz tego do wyboru będą też dwa diesle R6 o pojemności 3,0 l. Słabszy - xDrive30d rozwija 265 KM (4000 obr./min.) i 620 Nm (2000-2500 obr./min). W takiej konfiguracji auto przyspiesza do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Mocniejsza odmiana wysokoprężna - M50d - generuje 400 KM (4400 obr./min.) i aż 760 Nm (2000-3000 obr./min.). Auto w tej odmianie osiąga setkę w 5,2 s i rozpędza się do 250 km/h.
![](https://i.iplsc.com/0007EKDQ67FMVJ2P-C322-F4.webp)
Ponadto, dla klientów zza oceanu, przewidziano odmianę xDrive50i z benzynowym V8 o pojemności 4,4 l generującym 462 KM i 650 Nm.
Standardowe wyposażenie obejmować ma m.in. elektronicznie sterowane amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. W cennikach znajdziemy też opcjonalne, pneumatyczne, zawieszenie zapewniające regulację prześwitu w zakresie 80 mm (będzie to pierwsze BMW z opcjonalnym pakietem offroad). Dla kierowców ze sportowym zacięciem przewidziano układ Adaptive M wyposażony w aktywne stabilizatory.
PR