Światowa premiera nowego Maserati Grecale

Nowy SUV Maserati wreszcie doczekał się swojej oficjalnej premiery. Początkowo model będzie oferowany z napędem spalinowym i miękką hybrydą. Za rok zadebiutuje także Grecale w wersji elektrycznej.

Maserati Grecale
Maserati GrecaleInformacja prasowa (moto)

Początkowo zaplanowana na 16 listopada ubiegłego roku premiera Maserati Grecale była przekładana ze względu na problemy w dostawach kluczowych komponentów. Na szczęście włoskiej firmie udało się pokonać przeciwności i oto z dniem dzisiejszym możemy się przyjrzeć szczegółom na temat samochodu.

Maserati Grecale ma dokładnie 4846 mm długości, 1948 mm szerokości i 1670 mm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2901 mm. Wizytówką modelu jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca także imponująca, nisko umieszczona osłona chłodnicy.

Techniczna strona modelu została podkreślona przez zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT, a ich wygląd ma dodatkowo podkreślać całą stylistykę samochodu, nawiązującą do popularnych w ostatnim czasie SUV-ów coupe.

Maserati Grecale - premiera

Maserati Grecale 
Maserati Grecale 
Maserati Grecale 
Maserati Grecale 
Maserati Grecale 
Maserati Grecale 
Maserati Grecale 
Maserati Grecale 

Wewnątrz Grecale przykuwa wzrok tradycyjnym dla Maserati zegarkiem - po raz pierwszy w wersji cyfrowej. Pojazd jest pełen paneli dotykowych, co zapewne nie przypadnie do gustu tradycjonalistom. Obsługa samochodu odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3" - największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8" dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń. Co ciekawe - firma podkreśla, że dzięki sterowaniu głosowemu samochód może pełnić także rolę osobistego konsjerża. Wśród materiałów dostępnych w kabinie znajdzie się m.in. drewno, włókno węglowe i skóra.

Samochód ma być dostępny w trzech wersjach wyposażenia - Grecale Trofeo, Grecale Modena i Grecale GT. Najmocniejszym wariantem ma być Trofeo, w którym znajdzie się wysokowydajny silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM. Bazująca na motorze Nettuno zamontowanym w MC20 jednostka ma umożliwić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i pozwolić osiągać maksymalną prędkość 285 km/h.

Pozostałe warianty będą wyposażone w dobrze już znany układ mild hybrid (miękkiej hybrydy) o mocy 330 i 300 KM. Głównym źródłem napędu pozostanie w nich czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 2-litrów. Przyspieszenie do setki potrwa odpowiednio 5,4 sekundy w przypadku wariantu Modena oraz 5,6 sekundy w wersji GT.

Maserati GrecaleInformacja prasowa (moto)

Uzupełnieniem oferty będzie debiutujące za rok elektryczne Grecale Folgore, które zostanie wyposażone w akumulator korzystający z napięcia 400 V. Pierwsze bezemisyjne Maserati będzie się mogło pochwalić momentem obrotowym sięgającym 800 Nm.

Ceny nie zostały jeszcze podane.

Maserati Grecale 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas