Ruszyła produkcja sportowego subaru i toyoty

W fabryce Subaru w Ota w Japonii, ruszyła produkcja bliźniaczych: subaru BRZ i toyoty FT86.

Subaru BRZ
Subaru BRZInformacja prasowa (moto)

Opracowane wspólnie przez Subaru i Toyotę sportowe modele od wielu miesięcy wywołują szybsze bicie serca fanów obu marek. Samochody zbudowano bowiem zgodnie z najlepszą receptą na drogowe auto o sportowym zacięciu - mają klasyczny układ napędowy (umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędza tylne koła) i rasową sylwetkę coupe.

Zarówno BRZ jak i FT86 napędzane są czterocylindrowym boxerem konstrukcji Subaru. Pozbawiona turbodoładowania jednostka - dzięki zastosowaniu układu D-4S konstrukcji Toyoty (bezpośredni wtrysk paliwa) - osiąga moc maksymalną 200 KM i dysponuje momentem obrotowym 205 Nm.

Chociaż silnik dysponuje jedynie czterema cylindrami, jednostkę wyposażono w aż osiem wtryskiwaczy. Cztery wtryskują paliwo bezpośrednio do cylindrów, pozostałe cztery - klasycznie - w kolektor dolotowy. W zależności od zapotrzebowania na moc komputer decyduje o tym, które wtryskiwacze mają zaopatrywać cylindry w paliwo, jednocześnie pracować mogą cztery z nich.

Informacja prasowa (moto)

Jak przystało na auto o sportowych aspiracjach, napęd przenoszony jest na koła tylnej osi za pośrednictwem ręcznej lub automatycznej, sześciostopniowej skrzyni biegów. Samochody, standardowo, wyposażone są również w tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Informacja prasowa (moto)

Dzięki zastosowaniu jednostki typu boxer konstruktorom udało się uzyskać bardzo nisko położony środek ciężkości, co nie pozostanie bez wpływu na właściwości jezdne samochodu. Auta mogą się też pochwalić bliskiemu ideałowi rozkładowi mas - na przednią oś przypada 53% na tylną 47%.

Informacja prasowa (moto)

Pierwsze egzemplarze subaru BRZ i toyoty FT86 trafią do japońskich klientów już za kilka tygodni. Auta pojawić się mają na Starym Kontynencie w połowie roku. Wtedy też poznamy dokładną specyfikację i ceny.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas