Renault Austral na pierwszym szkicu
Renault stopniuje napięcie przed premierą Australa. Francuzi pokazali już szkic i elementy wnętrza nowego modelu oraz zamaskowane egzemplarze przedprodukcyjne. Teraz przyszedł czas na szkic nadwozia.

Oficjalna premiera Renault Austral będzie miała miejsce 8 marca. Samochód zastąpi w gamie francuskiego producenta model Kadjar, którego produkcja zakończy się w tym roku.
Nadwozie Australa ma 4,51 m długości, czyli o 2 cm więcej niż Kadjar i 8 cm więcej niż Nissan Qashqai, z którym Austral dzieli płytę podłogową CMF-CD3.
Wnętrze Renault Austral będzie podobne do wnętrza pokazanego w zeszłym roku elektrycznego Renault Megane E-Tech Electric. Centralny wyświetlacz i pionowy ekran dotykowy systemu infotainment stanowią wizualną całość, oddzielone są tylko nawiewami, i zakrzywiają się wokół kierowcy. Pod ekranem na konsoli środkowej umieszczono rząd fizycznych przełączników, możliwe, że będą służyć do sterowania klimatyzacją.

W odróżnieniu od Megane e-Tech, Austral nie będzie dostępny w wersji elektrycznej, za to wszystkie wersje napędowe będą hybrydami, przynajmniej typu mild.

Największą nowością jest miękka hybryda 1.2 TCe. Oprócz niej klienci będą mieli do wyboru również klasyczną hybrydę oraz wersję plug-in. W topowej odmianie moc jednostki wynosić będzie 200 KM. W gamie zabraknie silnika Diesla.
***