Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8

Nowość w gamie SUVa Porsche może zaskakiwać doborem jednostki napędowej, ale jest to coś, co od dawna było oczywiste.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTSInformacja prasowa (moto)

Porsche uzupełnia ofertę Cayenne o wariant GTS, który trafia jednocześnie do odmiany "klasycznej" oraz coupe. Zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską znów pracuje V8. Czterolitrowa jednostka biturbo o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm może wydawać się zaskoczeniem, gdyż panujący trend każe zmniejszać pojemność silników. Podobnie jednak jak w Panamerze, Porsche nie zdecydowało się na wzmocnienie jednostki 2,9 l z wersji S, tylko obniżenie mocy silnika stosowanego w odmianie Turbo.

Nowe Cayenne GTS jest co prawda tylko o 20 KM mocniejsze od poprzednika i ma maksymalny moment obrotowy większy o jedynie 20 Nm, ale z pakietem Sport Chrono rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a więc o 0,6 s szybciej, od poprzednika. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h (+8 km/h).

Do osiągów dopasowano sportowe układy wydechowe. Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu "soczystego", sportowego brzmienia. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupe, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupe - w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.

Porsche Cayenne GTSInformacja prasowa (moto)

Cayenne GTS ze standardowym zawieszeniem ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management. Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus. Standardowo oferowane są żeliwne hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami. Na życzenie dostępne są hamulce z powłoką z węglika wolframu albo ceramiczno-kompozytowe tarcze. Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów.

Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 
Porsche Cayenne GTS 

Cayenne GTS są standardowo wyposażone jest w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis "PORSCHE" z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.Sportową charakterystykę Cayenne GTS można zobaczyć i poczuć także w kabinie - to zasługa wysokogatunkowych materiałów, takich jak alcantara na podsufitce, środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach drzwi i w konsoli środkowej, a także ciemne szczotkowane aluminium. Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają optymalne podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo "GTS". Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.

Porsche Cayenne GTSInformacja prasowa (moto)

Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupe - od 590 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas