Pickup nie musi być wielki. Przekonuje o tym Fiat

Pickupy nie cieszą się w Polsce zbyt dużym powodzeniem. Ich zbudowany przez amerykańskie kino akcji wizerunek nie jest zachęcający.

Fiat strada
Fiat stradaInformacja prasowa (moto)

Auta tego typu kojarzą się zazwyczaj z ogromnymi, paliwożernymi silnikami, kiepskimi właściwościami jezdnymi i problemami z parkowaniem. Dopiero preferencje podatkowe (możliwość odliczenia VAT) spowodowały, że Polacy zainteresowali się takimi samochodami.

Nie wszystkie pickupy muszą być jednak wielkie, ociężałe i trudne w manewrowaniu. Do europejskich salonów trafiła właśnie odświeżona wersja najpopularniejszego w Ameryce Południowej lekkiego samochodu dostawczego - fiata strady. Czy produkowany w Brazylii pojazd ma szansę opanować też europejskie drogi?

Chociaż na Starym Kontynencie pickup Fiata to raczej rzadki widok, w rzeczywistości auto jest drugim - po ducato - najczęściej wybieranym użytkowym modelem włoskiej firmy. W zeszłym roku nabywców znalazło aż 127 800 sztuk tych pojazdów.

Samochód napędzany jest ekonomicznym silnikiem wysokoprężnym 1,3 l multijet o mocy 95 KM. Auto oferowane jest w trzech wariantach nadwoziowych - z kabiną krótką, wydłużoną i w podwójną.

Informacja prasowa (moto)

W porównaniu z poprzednią serią strady, wymiary nowego modelu pozostały praktycznie niezmienione: długość to 4409 mm, szerokość - 1664 mm, a rozstaw osi - 2718 mm. W wersji z krótką kabiną długość skrzyni ładunkowej to 1685 mm (1332 mm w wersji wydłużoną kabiną i 1082 mm w wersji z kabiną podwójną), szerokości - 1300 mm. Między nadkolami udało się wygospodarować 1070 mm. Dostęp do skrzyni ułatwia pokryta materiałem przeciwślizgowym, odchylana o dziewięćdziesiąt stopni tylna klapa o nośności 300 kg, którą - w nowej wersji - można całkowicie zdemontować. Ładowność użytkowa auta wynosi, zależnie od wersji, od 630 do 706 kg, dopuszczalna masa całkowita to 1915 kg. Samochód może też ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg.

Informacja prasowa (moto)

Czy nowa strada spotka się z uznaniem polskich nabywców? Ceny detaliczne (netto) rozpoczynają się od 47 900 zł za najuboższą wersję z pojedynczą kabiną, a kończą na 59 900 zł za uterenowioną odmianę adventure z klimatyzacją, komputerem pokładowym i podwójną kabiną. Auto objęte jest przez producenta dwuletnią, nie limitowaną przebiegiem, gwarancją.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas