Peugeot Partner o napędzie elektrycznym

Chociaż zapał większości producentów wyraźnie osłabł, to niektóre firmy wciąż prezentują samochody o napędzie elektrycznym.

Elektryczny Partner wyglądem nie odbiega od dobrze znanej wersji
Elektryczny Partner wyglądem nie odbiega od dobrze znanej wersjiInformacja prasowa (moto)

Jednym z nich jest Peugeot, który podał właśnie pierwsze informacje o elektrycznej wersji Partnera.

Samochód będzie dostępny w dwóch wersja długości: 4,38 i 4,63 m. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi odpowiednio 3,3 i 3,7 m3. w krótszym samochodzie zmieszczą się przedmioty o długości maksymalnej 1,80 m, w dłuższym - do 2,05 m. Ładowność wynosi 695 kg.

Partner umożliwia również przewiezienie dwóch osób, które siedzą obok kierowcy. Takie rozwiązanie może być docenione np. przez firmy, które wożą nie tylko materiały ale również pracowników (monterów, malarzy itp). Przy czym siedzenie pasażerów może zostać złożone, dzięki czemu powstaje dodatkowe 400 l przestrzeni bagażowej o równej podłodze. W efekcie całkowita pojemność wynosi 3,7 m3 w wariancie krótszym i 4,1 m3 - w dłuższym. Znacznie rośnie zdolność do przewożenia długich przedmiotów, odpowiednio do 3 i 3,25 m.

Zasięg elektrycznego Peugeota Partner ma wynosić 170 km (mierzony wg standardu NEDC, więc w praktyce będzie krótszy). Pojemność baterii wynosi 22,5 kWh. Sam producent zapewnia, że 170 km jest osiągalne, o ile na drodze nie będzie korków, a kierowca nie będzie korzystał z ogrzewania ani klimatyzacji. Zasięg - podobnie jak w samochodach o napędzie konwencjonalnym - w dużej mierze zależeć będzie również od stylu jazdy kierowcy. Jednak 100 km powinno się udać przejechać każdemu.

Ładowanie baterii możliwe jest w trybie normalnym i szybkim. Przy wykorzystaniu standardowego gniazdka proces twa ok. 8,5h. Korzystając ze specjalnej stacji ładowania i gniazda 230V czas można skrócić o godzinę. Ponadto w trybie szybkim, korzystając z prądu 3-fazowego o napięciu 380V można naładować połowę baterii w 20 minut. Pół godziny zajmuje naładowanie do 80 proc. pojemności.

Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 49 kW (67 KM) i momencie 200 Nm dostępnym w zakresie 0-1500 obr/min. Prędkość maksymalna została ograniczona do 110 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa ok. 19 s (zmienia się w zależności wielkości auta).

Atutem Peugeota Partner Electric mają być niskie koszty eksploatacji. W zależności od ceny prądu przejechanie 100 km w Europie będzie kosztować między 0,9 a 2 euro (od 3,70 do 8,20 zł), przy czym baterie i układ napędowy objęte są 5-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 50 tys. km.

Elektryczny Peugeot Partner trafi do sprzedaży w drugim kwartale tego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas