Odświeżone Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio. Chętni powinni się spieszyć

Gama odświeżonych modeli Stelvio i Giulia zostaje powiększona o odmianę Quadrifoglio. W ten sposób marka chce uczcić setną rocznicę istnienia oznaczenia z symbolem koniczyny. Chętni na zakup jednego z modeli w tej wersji muszą liczyć się z tym, że ich liczba jest ograniczona.

Alfa Romeo zaprezentowała odświeżone modele Giulia i Stelvio w wersji Quadrifoglio.
Alfa Romeo zaprezentowała odświeżone modele Giulia i Stelvio w wersji Quadrifoglio.materiały prasowe

Niedawno pisaliśmy o odświeżonych modelach Giulii i Stelvio. Teraz Alfa Romeo powiększa ofertę tych modeli o odmianę z emblematem słynnej koniczyny. Wersja nosi nazwę Quadrifoglio 100th Anniversario i, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu uczczenie setnej rocznicy istnienia Quadrifoglio.

Odświeżone Alfa Romeo Stelvio i Giulia w "urodzinowej" odmianie Quadrifoglio

Podobnie, jak w przypadku innych odmian Giulii i Stelvio, uwagę zwracają nowe, charakterystyczne reflektory 3+3. Wersja Quadrifoglio wyróżnia się jednak od "cywilnych" odmian nie tylko specjalnymi emblematami. Znajdziemy tutaj ciemne lekkie felgi (19-calowe w Giulii i 21-calowe w Stelvio), złote zaciski hamulcowe, a także obudowy lusterek i atrapę chłodnicy wykończone włóknem węglowym. Oprócz charakterystycznego zielonego koloru (Verde Montreal), odmianę Quadrifoglio będzie można nabyć z lakierem Rosso Etna lub Nero Vulcano.

Oprócz specjalnych emblematów wersję Quadrifoglio wyróżniają także złote zaciski i specjalne felgi.materiały prasowe

Wewnątrz wersji Quadrifoglio znajdziemy czarną tapicerkę ze skóry i alcantary. Z ciemnym kolorem kontrastować będą natomiast złote przeszycia. Kierownica również obita jest skórą i alcantarą. Znajdziemy jednak na niej czarne przeszycia oraz wstawki z włókna węglowego. O tym, że mamy do czynienia z odmianą specjalną przypomni specjalny emblemat na kierownicy, a także wyszyty na desce rozdzielczej złoty napis "100".

Na desce rozdzielczej znajdziemy wyszyty napis "100".materiały prasowe

Zmiany wewnątrz odświeżonych modeli również nie różnią się od innych odmian Giulii i Stelvio. Przed kierowcą ulokowany jest teraz 12,3-calowy ekran, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje o samochodzie. Pojawiła się jednak pewna nowość. W odmianie Quadrifoglio do trzech układów zestawy wskaźników dostępnych w całej gamie Alfy Romeo (Evolved, Relax i Heritage) dołącza konfiguracja Race.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversario

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio - jaki silnik?

Zarówno w Stelvio, jak i w Giulii w wersji Quadrifoglio znajdziemy ponownie silnik bi-turbo V6 o pojemności 2,9 litra. Jego moc została jednak podniesiona do 520 KM, czyli o 10 KM. Samochody otrzymały też nowy mechanizm różnicowy, który opracowany został na bazie konstrukcji z Giulii GTA. Takie rozwiązanie ma oprawić zachowanie samochodu na drodze i zwiększyć jego przyczepność optymalizując przenoszenie napędu obrotowego. Samochody mają prowadzić się lepiej. O wrażenia dźwiękowe podróżujących ma zadbać układ wydechowy Akrapovič. Alfa Romeo nie podała jednak więcej informacji na temat danych technicznych modeli. Znamy jednak dane obu modeli w odmianie Quadrifoglio przed modernizacją.

Alfa Romeo Stelvio w tej wersji dysponuje napędem na cztery koła i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. W przypadku Giulii Quadrifoglio możemy liczyć na samochód z napędem na tylną oś przyśpieszający do "setki" w 3,9 sekundy i osiągający prędkość maksymalną na poziomie 307 km/h. W obu samochodach za zmianę biegów odpowiada ośmiobiegowy automat. Wzrost mocy o 10 KM, zarówno w Stelvio, jak i w Giulii nie wpłynie znacząco na osiągi.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversario

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversariomateriały prasowe

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio - "urodzinowa" liczba aut

Ceny urodzinowych wersji Quadrifoglio nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że chętni na ich zakup będą musieli szybko decydować się na nabycie tych aut. Z racji, że Quadrifoglio obchodzi swoją setną rocznicę istnienia, Alfa postanowiła, że powstanie jedynie po 100 egzemplarzy obu modeli w tej wersji. Najprawdopodobniej jednak na tym się nie skończy i nieco później Alfa Romeo poinformuje o wprowadzeniu "nieurodzinowej" odmiany Quadrifoglio. Na chwilę obecną klienci wciąż mogą zdecydować się na przedliftowe Giulię i Stelvio w wersji Quadrifoglio. Ich ceny zaczynają się kolejno od 477 000 złotych i 499 500 złotych.

***

Trzy nowe auta dostawcze z Polski. Moto flesz odc. 85INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas