Od wizji do rzeczywistości

Ford StreetKa został zaprezentowany po raz pierwszy jako studium nadwoziowe podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 2000 roku. W rok później, podczas salonu genewskiego, Ford of Europe potwierdził oficjalnie, że reakcja opinii publicznej była na tyle entuzjastyczna, że podjęto decyzję o rozpoczęciu seryjnej produkcji Forda StreetKa. Tutaj foto-galeria Kylie z Minogue StreetKa.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Głównym stylistą nadwozia Forda StreetKa jest David Wilkie z mającej swoją siedzibę w Turynie i należącej do Forda słynnej firmy stylistycznej Ghia. Jednakże przygotowanie modelu studialnego do produkcji seryjnej wymagało specjalistycznych umiejętności i doświadczenia konstruktorów różnych dziedzin. Zadanie opracowania i późniejszej produkcji nowego samochodu spełniającego wymagane normy techniczne i drogowe, powierzono nie mniej znanej firmie Industrie Pininfarina SpA.

Specjaliści Pininfariny pod nadzorem i kierownictwem Davida Wilkie zrealizowali cel, którym było opracowanie strony technicznej nowego modelu, możliwie najwierniej w duchu oryginału i przygotowanie do premiery i produkcji seryjnej na początku 2003 roku. Seryjna wersja Forda StreetKa powstała w oparciu o główne podzespoły Forda Ka.

Samochody prezentowane podczas koncertów Kylie pochodzą z serii przedprodukcyjnej, ale pod względem wizualnym nie będą się wiele różnić od egzemplarzy, które trafią do sprzedaży. Ceny i charakterystyka techniczna nowego samochodu zostaną podane do wiadomości przed oficjalna premierą.

- Pokazując studium stylistyczne Forda StreetKa chcieliśmy wysondować reakcję opinii publicznej i rzeczywiście, gdziekolwiek wystawiany był ten samochód, pojawiały się tłumy - wspomina Martin Leach, wiceprezes Ford Europe odpowiedzialny za prace nad nowymi modelami.

- Nasza decyzja o rozpoczęciu wspólnie z firmą Pininfarina produkcji seryjnej Forda StreetKa i o prezentacji nowego modelu wraz z Kylie Minogue, pokazuje, że chcemy trafiać do naszych klientów w sposób nowoczesny i ciekawy. Charakteryzuje zarazem ducha, którego chcemy zaszczepić rodzinie samochodów Ford, nowym atrakcyjnym produktom, które zmieniają wizerunek marki Ford w Europie.

- Oficjalną publiczną premierę nowego roadstera zaplanowano na Salonie Samochodowym w Paryżu we wrześniu 2002 r. Do tego czasu musimy się zadowolić ?samym oglądaniem nowego cacka, na razie bez dotykania? - dodał Martin Leach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas