Nowy Volkswagen Amarok oficjalnie zaprezentowany

Niemiecki producent wreszcie ujawnił szczegóły na temat drugiej generacji popularnego pickupa. Nowy Volkswagen Amarok jest większy, lepiej wyposażony i przede wszystkim przyjemniejszy dla oka od swojego poprzednika.

Nowy Volkswagen Amarok
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe

Nowy Volkswagen Amarok - jeszcze większy

Chociaż Amarok nigdy nie należał do małych pojazdów, teraz stał się jeszcze większy. Jego rozstaw osi zwiększył się o ponad 17 centymetrów, a to z kolei przełożyło się na długość, która teraz wynosi 5,35 metra. Zabieg ten miał na celu zwiększenie dostępnego miejsca w kabinie - zwłaszcza w przypadku wariantu oferującego dodatkowe siedziska z tyłu. To jednak nie wszystko.

Zmienione proporcje wpłynęły na skrócenie zwisów, co przy jednoczesnym zwiększeniu głębokości brodzenia do 800 milimetrów, wpłynęło na użyteczność nowego pickupa w terenie. Co ciekawe - nowa generacja Amaroka będzie seryjnie oferowana z 21-calowymi felgami oraz oponami terenowymi. Także napęd na obie osie będzie wyposażeniem standardowym na niektórych rynkach - w tym europejskim.

Samochód typu pickup to jednak przede wszystkim narzędzie. I tutaj też nie ma rozczarowania - Amarok w zależności od zastosowanego napędu może przewieźć na pace nawet 1,2 tony ładunku, a na hak może wziąć do 3,5 tony. Podobnie jak w przypadku poprzednika, także tutaj bagaże możemy zabezpieczyć zamykając elektrycznie sterowaną osłonę.

Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe

Nowy Volkswagen Amarok - ładny i nowoczesny

Nowy Amarok upodobnił się w kwestiach stylistyki do reszty obecnie dostępnych Volkswagenów. Przód pojazdu otrzymał nowe reflektorowy z matrycami LED, które zwężają się ku górnym fragmentom błotnika. Grill jest teraz przedzielony charakterystycznym podłużnym pasem, który jednak nie będzie dostępny w formie dodatkowego oświetlenia LED. Nowych kształtów nabrały także tylne reflektory, które teraz prezentują się nowocześniej i podkreślają "zadziorność" samochodu.  Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, na klapie bagażnika wytłoczono sporej wielkości napis "Amarok".

Największą zmianą w stosunku do starego Amaroka jest jednak radykalnie unowocześnione wnętrze. VW poszedł z duchem czasu i zaoferował klientom nowy zestaw cyfrowych zegarów oraz sporej wielkości 12-calowy tablet systemu informacyjno-rozrywkowego. Bezpośredni dostęp do takich funkcji jak praca napędów, klimatyzacja czy wspomaganie parkowania zapewniają pozostawione fizyczne przyciski pod wspomnianym ekranem. Poprawie uległa ergonomia całej kabiny oraz jakość zastosowanych materiałów.

W samochodzie nie zabrakło także licznych systemów wspomagających kierowcę, w tym adaptacyjnego tempomatu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych czy kamery 360-stopni.

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe
Nowy Volkswagen Amarok materiały prasowe

Nowy Volkswagen Amarok - lepiej zapomnieć o hybrydzie

Na sam koniec warto wspomnieć o dostępnych wersjach silnikowych. Tych będzie aż pięć, z czego większość stanowią jednostki wysokoprężne, zarówno cztero-jak i sześciocylindrowe.

Bazowa odmiana została wyposażona w 150-konny, dwulitrowy turbodiesel, który będzie także oferowany z 170-konnym wariancie. Najmocniejszą wersją diesla będzie 3-litrowe V6 o mocy 250 koni mechanicznych. W przypadku jednostek benzynowych nie będzie zbyt dużego wyboru - wariant będzie jeden - 2,3-litrowy, turbodoładowany EcoBoost Forda o mocy 298 KM.

Niektóre słabsze modele będą dostępne z manualną skrzynią biegów. W przypadku mocniejszych wersji samochód będzie dysponował nowym, 10-biegowym automatem.

Ceny poszczególnych wersji silnikowych oraz wariantów wyposażenia nie zostały jeszcze podane. Na bardziej szczegółową specyfikację trzeba będzie zatem poczekać. Sprzedaż nowego Amaroka powinna ruszyć w 2023 roku.

***

Moto flesz - odcinek 45. Zakaz rejestracji aut spalinowych i nowe modele samochodówINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas