Nowy silnik z Polski

Fabryka FIAT-GM Powertrain Polska w Bielsku rozpoczęła produkcje nowego silnika.

article cover
Informacja prasowa (moto)

To jednostka 1.3 Multijet II (Euro5), z systemem Start&Stop. Silink ten osiąga moc 95 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min.

Opracowany i wyprodukowany przez FPT - Fiat Powertrain Technologies, silnik 1.3 Multijet II o mocy 95 KM należy do drugiej generacji silników Multijet, wyposażony jest w nowe wtryskiwacze Common Rail, które dzięki hydraulicznemu systemowi sterowania zaworami kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, z szybszą i bardziej elastyczną sekwencją wtryskiwania w porównaniu z tymi stosowanymi dotychczas (aż do 8 sekwencji w obrębie tego samego cyklu). Pozwala to lepiej kontrolować spalanie w silniku wysokoprężnym, co pozytywnie wpływa na poziom spalania, emisję spalin, hałas i właściwości jezdne.

Nowy silnik wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która zapewnia zoptymalizowane turbodoładowanie w całym zakresie obrotowym. Ponadto zużycie paliwa spada nawet do 8% w cyklu miejskim, dzięki systemowi Start&Stop, który wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach ruchu miejskiego (konieczność zatrzymywania się i ruszania z miejsca).

Spełniający normę Euro5, nowy silnik z Bielska o pojemności 1,3 litra jest ekologiczny, dzięki wyposażeniu w filtr cząstek stałych (DPF) bezpośrednio w przestrzeni silnika.

Nowy silnik w pierwszej kolejności trafi do fiata 500 i fiata 500 CC (cabrio), a także do nowej astry z Gliwic. Wersje fiat wyposażone w tę jednostkę napędową poruszać się będzie z prędkością 180 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszy w 10,7 sekundy. Według danych producenta zużycie paliwa to 3,9 l/100km w cyklu mieszanym.

Warto dodać, że wraz z nowym silnikiem "pięćsetka" otrzyma nowe tylne zawieszenie z "belką skrętną" (koła pół-niezależne) i z drążkiem stabilizatora, które wywodzi się z modelu abarth 500.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas