Nowy silnik dla avantima

Renault avantime, oferowany we Francji od końca roku 2001, zaś od lutego bieżącego roku także w innych krajach europejskich, wyposażany był w silnik V6 24v 210 KM z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów i automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów - Proactive. Teraz Renault rozszerzył gamę avantime dodając silnik benzynowy czterocylindrowy 2.0 T 16v 165 km. foto-galeria avantima a film prezentujący to nietypowe coupe (45 sek, 2.8 MB).

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Coupé avantime - pierwszy samochód z gamy pojazdów luksusowych, składającej się docelowo z trzech modeli (avantime, vel satis oraz następcy modelu espace) - reprezentuje niespotykaną dotychczas koncepcję samochodu. Model avantime nie zastępuje żadnego z wcześniej produkowanych i oferowanych w gamie Renault aut.

Od początku realizacji projektu, chcieliśmy opracować 2-drzwiowe coupé zapewniające optymalną widoczność, o przeszklonej kabinie, jasnej i otwartej na otoczenie - jedyne w swoim rodzaju nadwozie na rynku. Miało to być podwyższone coupé, oferujące wysoki komfort czterem osobom z bagażem; coupé o wnętrzu zachęcającym do dalekich podróży

- wyjaśnia Rémi Deconinck, Dyrektor Produktu.

INTERIA.PL

Z tych założeń wynika nowatorska konstrukcja samochodu avantime: nadwozie coupé bez środkowego słupka o wymiarach (długość 4642 mm, szerokość 1835 mm i wysokość 1627 mm), wyposażone w największy na rynku dach panoramiczny stanowiący przeszkloną płaszczyznę i okno dachowe o wymiarach niespotykanych w żadnym samochodzie dostępnym na rynku. Jest to z całą pewnością konstrukcja nowatorska, lecz stawiająca też poważniejsze techniczne ograniczenia niż klasyczna konstrukcja nadwozia:

Nie od razu osiągnięto sukces w pokonywaniu trudności technicznych, ponieważ rozwiązania, które przyjęliśmy - dwufazowy system otwierania drzwi, górna część konstrukcji wykonana z aluminium, fotele z zespolonymi pasami bezpieczeństwa, brak środkowego słupka oraz panoramiczny, otwierany dach - są innowacjami zastosowanymi po raz pierwszy razem w jednym i tym samym samochodzie

- dodaje Rémi Deconinck.

Filozofią aavantime jest połączenie przyjemności podróżowania nim z przyjemnością dynamicznej jazdy. Oferowany początkowo z 3- litrowym, 24-zaworowym silnikiem V6 210 KM z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, avantime będzie teraz również oferowany z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.O T 16v 165 KM. Poza tym, w modelu z silnikiem V6 24v można zamówić obecnie automatyczną skrzynię biegów Proactive o 5 przełożeniach.

Renault avantime jest już także w sprzedaży w Polsce. Wersja 2,0 T 16V kosztuje 130 100 zł, V6 24V - 169.100 zł a V624V z automatyczną skrzynią biegów 175 100 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas