Nowy Renault Grand Scenic

Na tegorocznym salonie genewskim Renault zaprezentowało kolejną, czwartą już, generację modelu Scenic. Do oferty francuskiego producenta dołączy wkrótce jego przedłużona wersja - Grand Scenic.

Renault Grand Scenic
Renault Grand ScenicInformacja prasowa (moto)

W stosunku do poprzednika auto zauważalnie urosło. Nadwozie mierzy teraz 4,63 m długości (+75 mm), 1,86 m szerokości (+20 mm) i 1,66 m wysokości (+15 mm). Podobnie, jak w zwykłym Scenicu, Grand - standardowo - poruszać się będzie na 20-calowych obręczach ze stopów lekkich.

Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 
Renault Grand Scenic 

Grand Scenic może się pochwalić rozstawem osi wynoszącym dokładnie 2,8 m. To o 35 mm więcej niż w poprzedniku i o 66 m więcej niż w standardowym Scenicu. Fani marki zauważą, że auto jest o 2 mm dłuższe i ma zaledwie o 3 mm mniejszy rozstaw osi niż poprzednie wcielenie Renault Espace. Wszystko wskazuje więc na to, że Grand Scenic ma wypełnić schedę po tym modelu, którego nowa generacja upodobniła się do suva. W stosunku do poprzednika zauważalnie, bo aż o 40 l, zwiększyła się też pojemność bagażnika. Kufer pomieścić może teraz bagaże o objętości do 718 l.

Grand Scenic dostępny będzie zarówno w wersji pięcio, jak i siedmioosobowej. Francuzi na każdym kroku podkreślają luksusowe wyposażenie wnętrza. Lista opcji obejmuje np. regulowane w ośmiu płaszczyznach przednie fotele z funkcją masażu. Oparcie przedniego fotela pasażera może zostać całkowicie złożone, co umożliwia przewożenie przedmiotów o długości do 2,85 m. W kabinie znajdziemy również szereg przemyślanych schowków o łącznej pojemności 63 l.

Tak samo jak w Scenicu, centralnym punktem konsoli środkowej jest pełniący funkcję pokładowego centrum dowodzenia, dotykowy wyświetlacz systemu R-Link o przekątnej 8,7 cala. Pomiędzy przednimi siedzeniami zamontowano przesuwną konsolę pełniącą rolę schowka.

Standardowe wyposażenie obejmuje szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Należy do nich m.in. układ automatycznego hamowania awaryjnego z systemem wykrywania pieszych. Klienci będą się też mogli zdecydować na - działający w zakresie prędkości od 70 do 160 km/h - system utrzymywania wybranego pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu czy kamerę cofania. Lista opcji obejmuje również m.in. kolorowy wyświetlacz HUD, rozbudowany system nagłośnienia marki Bose i panoramiczne okno dachowe.

Renault Grand ScenicInformacja prasowa (moto)

Cenniki Renault Grand Scenic obejmować mają sześć jednostek napędowych: dwie benzynowe i cztery wysokoprężne. Otwierać je będzie benzynowy motor TCe o mocy 115 KM. Bardziej wymagający będą mogli zdecydować się na jego wzmocnioną wersję rozwijającą 130 KM. Obie sprzęgane będą wyłącznie z ręcznymi przekładniami o sześciu przełożeniach. Paletę diesli otwiera motor dCi rozwijający 110 KM, który oferowany ma być z sześciostopniową ręczną, lub siedmiostopniową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią. W ofercie będzie też wersja o mocy 130 KM (wyłącznie z sześciostopniową, ręczną skrzynią) i topowa odmiana rozwijająca 160 KM oferowana z sześciostopniową przekładnią dwusprzęgłową.

Renault Grand ScenicInformacja prasowa (moto)

Klienci będą się też mogli zdecydować na motor dCi 110 KM w wersji Hybrid Assist z niewielkim silnikiem elektrycznym (wspomagającym rozpędzanie i odzyskującym energię hamowania) współpracującym z akumulatorem o napięciu 48 Voltów.

Renault Grand Scenic 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas