Nowy oszczędny silnik w Hondzie CR-V

Honda wprowadza na rynek model CR-V z nową, oszczędną jednostką napędową.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTECInformacja prasowa (moto)

Chodzi o wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC, który po raz pierwszy pokazano w marcu, na salonie genewskim.

Jednostkę tę opracowano specjalnie z myślą o rynku europejskim, gdzie silniki wysokoprężne wciąż cieszą się sporą popularnością, która jest jednak ograniczana przez coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin.

Nowa jednostka generuje 120 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego. Badanie własne Hondy wykazało, że średnia emisja spalin tego silnika w modelu CR-V z napędem na jedną oś, wynosi 119 g CO2 na kilometr, co oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100 km.

Nowa jednostka, o 47 kg lżejsza od silnika 2.2 i-DTEC, rozpędza CR-V do 182 km/h.

Silnik 1.6 i-DTEC, montowany również w Civiku, produkowany jest w angielskiej fabryce Hondy w Swindon i sprzedawany wyłącznie w Europie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas