Nowy mercedes klasy A! Całkiem inny. Teraz... sportowy!
Wiemy już wszystko na temat nowego mercedesa klasy A, który zadebiutował dziś oficjalnie na salonie motoryzacyjnym w Genewie.
Genewa 2012
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami samochód doczekał się klasowego awansu. Najnowsza generacja nie jest już autem o miejskim charakterze - klasa A stała się pojazdem segmentu C.
Styliści skupili się na podkreśleniu sportowego charakteru nowego modelu. Auto jest aż o 18 cm niższe od poprzednika, mierzy 429 cm długości, 178 cm szerokości i 143 cm wysokości. Takie wymiary sprawiają, że nowa klasa A stała się bezpośrednim rywalem takich pojazdów, jak: bmw serii 1, audi A3 i volvo V40.
Samochód oferowany będzie z jedną z pięciu jednostek napędowych. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l (115 KM) i 2,0 l (156 KM lub 211 KM) i trzy wysokoprężne: A180 CDI (109 KM, 250 Nm), A200 CDI (136 KM, 300 Nm) i A220 CDI (170 KM, 350 Nm).
Wszystkie silniki, niezależnie od rodzaju zasilania, posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i klasyczne doładowanie za pomocą turbosprężarki. Standardowym wyposażeniem jest również system start&stop i manualna, sześciostopniowa skrzynia biegów. Na liście opcji znalazła się zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia o 7 przełożeniach 7G-DCT.
Mercedes na każdym kroku podkreśla sportowy charakter nowego auta. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,26, by uzyskać jak najlepsze właściwości jezdne zastosowano wielowahaczowe zawieszenie. W opcji znajdzie się napęd wszystkich kół 4MATIC, zawieszenie o sportowej charakterystyce i 18-calowe felgi ze stopów lekkich.
Nowa klasa A oferowana będzie w czterech wersjach wyposażeniowych: urban, style, sport i AMG. Wszystkie otrzymają m.in. system zapobiegania kolizjom, który - w razie potrzeby - może uruchomić hamulce i całkowicie zatrzymać pojazd. Klienci będą też mogli zamówić samochód z asystentem pasa ruchy, adaptacyjnym tempomatem, systemem automatycznego parkowania czy wykrywania znaków drogowych.
Nowa klasa A trafi do salonów z końcem lata. Wtedy też poznamy dokładne specyfikacje i ceny.