Nowy Mercedes Actros z częściowo zautomatyzowaną jazdą
Mercedes-Benz Trucks zaprezentował swoją flagowa ciężarówkę - nowego Actrosa. Wprowadził w niej częściowo zautomatyzowaną jazdę (we wszystkich zakresach prędkości) ‒ system Active Drive Assist, który potrafi hamować, przyspieszać i kierować pojazdem.

Jego aerodynamikę ulepszono poprzez zastosowanie systemu MirrorCam i nowych spojlerów bocznych. System Predictive Powertrain Control (PPC), inteligentnie sterujący tempomatem i skrzynią biegów, pracuje wydajniej, a dzięki rozszerzonym mapom cyfrowym, można go teraz używać także na trasach podmiejskich. Zastosowano też nowe, paliwooszczędne przełożenia tylnej osi

Lusterka zewnętrzne główne i szerokokątne zastąpiono w nowym Actrosie standardowymi kamerami MirrorCam. System MirrorCam wpływa na poprawę aerodynamiki, bezpieczeństwa i wygody kierowania pojazdem; zwiększa widoczność na wszystkie strony. Składa się z dwóch kamer zamontowanych na zewnątrz pojazdu oraz dwóch 15-calowych wyświetlaczy przy słupkach A w kabinie.
Active Brake Assist 5 pomaga kierowcy w obliczu niebezpieczeństwa najechania na inny pojazd bądź kolizji z pieszym przecinającym tor jazdy samochodu, idącym z przeciwka lub poruszającym się tym samym pasem ruchu - w razie potrzeby wykonując także automatyczne pełne hamowanie.

Nowością jest oparcie Active Brake Assist 5 na kombinacji systemu czujników radarowych i systemu kamer, dzięki której może on jeszcze lepiej monitorować przestrzeń przed pojazdem i reagować na pieszych. Oczywiście kierowca w dalszym ciągu ponosi pełną odpowiedzialność za zdarzenia na drodze.