Nowy land rover defender z sonarem?
Land Rover rozpoczął we Frankfurcie proces przygotowywania ortodoksyjnych fanów marki do nieuchronnych zmian.
Niekwestionowanymi gwiazdami stoiska brytyjskiej marki są modele DC100 i DC 100 sport (z otwartym nadwoziem) czyli pojazdy koncepcyjne będące pierwszym krokiem w kierunku następcy legendarnego już defendera.
Chociaż stylistyka aut jest na wskroś nowoczesna, w sylwetce bez trudu rozpoznamy cechy charakterystyczne dla brytyjskich terenówek. Pudełkowate nadwozie, krótkie zwisy i spory prześwit nie pozostawiają złudzeń co do tego, że pojazdy radzić mają sobie nie tylko na utwardzonych nawierzchniach.
Samochody mogą być napędzane jednym z dwóch czterocylindrowych silników o pojemności dwóch litrów - benzynowym lub wysokoprężnym. W wersji produkcyjnej Land Rover planuje również możliwość zainstalowania napędu hybrydowego.
IAA 2011. Dzień pierwszy
We Frankfurcie nad Menem rozpoczął się 64. International Automobil Ausstellung (IAA). Cykliczna, odbywająca się co dwa lata, impreza to jedno z najważniejszych wydarzeń samochodowego świata. W tym roku we Frankfurcie pojawiło się około 900 wystawców z całego świata. Szacuje się, że hale wystawowe odwiedzić może nawet milion osób!
Zaprezentowane we Frankfurcie modele wyposażono w kilka nowinek technologicznych. Chociaż w komunikacie prasowym czytamy o "stałym napędzie na wszystkie koła", jeśli warunki trakcyjne są dobre, napęd tylnej osi - dla zaoszczędzenia paliwa - może zostać rozłączony. Ciekawym gadżetem jest również system wykorzystujący niewielki sonar do pomiaru głębokości przeszkody wodnej (głębokość brodzenia to 75 cm) i sugerujący kierowcy odpowiednią prędkość do jej pokonania.
Na razie nie wiadomo, na ile zaprezentowane we Frankfurcie koncepty są bliskie wersji produkcyjnej auta. Land Rover zapowiada, że następca defendera pojawi się w ofercie we 2015 roku.
Nasz raport z IAA 2011 znajdziesz TUTAJ.