Nowy Hyundai i10
Na salonie we Frankfurcie zadebiutuje nowe, trzecie już, wcielenie Hyundaia i10. Jakich zmian doczekał się popularny model segmentu A?
Samochód jest nieco większy od poprzednika. Mierzy teraz 3670 mm długości i 1680 mm szerokości. W porównaniu z drugą generacją o 20 mm obniżono linię dachu. Auto ma teraz 1480 mm (zamiast dotychczasowych 1500 mm) wysokości. Sporo, do 2425 mm, (+ 40 mm) wydłużył się jednak rozstaw osi.
Nowy i10 trafić ma głównie w gusta młodych nabywców. Styliści postawili na kontrast między zdecydowanymi liniami i płaskimi powierzchniami. Auto może być wyposażone w lakierowany na czarno dach i opcjonalne, dwukolorowe, aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali. Do wyboru będzie dziesięć kolorów karoserii, co w połączeniu z dachem opcjonalnie oferowanym w kolorach czarnym lub czerwonym, daje 22 możliwe konfiguracje.
Wnętrze oferuje np. dwukolorową deskę rozdzielczą, dotykowy ekran na konsoli środkowej i szerokie możliwości doposażenia. Koreańczycy podkreślają m.in. bogaty pakiet systemów wspomagających bezpieczeństwo. Lista opcji obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą, asystenta utrzymywania pasa ruchu czy asystenta świateł drogowych. Bagażnik legitymuje się pojemnością 252 l i niższym niż do tej pory (-29 mm) progiem załadunku.
Producent oferuje dwie wersje napędowe. Cenniki otwierać będzie trzycylindrowy, benzynowy, silnik 1,0 l z wielopunktowym wtryskiem paliwa (MPI). Jednostka rozwija 67 KM i 96 Nm. Do wyboru będzie też większy, benzynowy motor o czterech cylindrach i pojemności 1,2 l (również MPI) generujący 84 KM i 118 Nm.
Hyundai i10
Taki jest Hyundai i10 nowej generacji
Oba silniki standardowo łączone będą z ręczną, pięciostopniową, skrzynią biegów. W obu przypadkach będzie też można zamówić automatyczną, pięciostopniową przekładnię.