Nowy golf plus
Na salonie w Bolonii Volkswagen zaprezentował kilka nowości. Największą z nich jest golf VI w wersji plus.
Golf plus to odmiana tego auta, która charakteryzuje się większą wysokością i wyższą pozycją za kierownicą. Technicznie oparty jest na klasycznym golfie (w tym wypadku generacji VI, która z kolei ściśle oparta na jest na generacji V), jednak stylistycznie różni się znacząco.
Do tej pory nabywców znalazło pół miliona egzemplarzy golfa plus różnych generacji.
Golf plus VI otrzymał przód nawiązujący do golfa VI i ten właśnie element najbardziej odróżnia go od wersji plus V generacji. Reszta różnic między tymi pojazdami to już detale stylistyczne. Samochód otrzymał również nowe, nawiązujące do golfa VI, wnętrze.
Pod względem technicznym największą nowością jest system Park Assist, dzięki któremu auto może "samo" zaparkować w kopercie. Od kierowcy wymagane jest tylko dodawanie gazu i naciskanie hamulca, nie musi martwić się kierownicą.
Silniki? Te same co w golfie, m.in. diesle wykonane w technologii common-rail o mocach od 90 do 140 KM. Pojawiła się również przekładnia DSG.