Nowy Citroen C4 Grand Picasso. Pierwsze zdjęcia
Citroen opublikował pierwsze informacje na temat nowego C4 w wersji Grand Picasso. Siedmioosobowa odmiana popularnego minivana zadebiutuje już we wrześniu, na salonie we Frankfurcie.

Dzięki temu, że auto powstało w oparciu o modułową platformę EMP2 inżynierowie Citroena mogli wydłużyć rozstaw osi do 2,84 m. To aż o 11 cm więcej, niż u poprzednika. Chociaż mamy do czynienia z całkowicie nowym samochodem, długość nadwozia jest identyczna, jak w przypadku poprzedniej generacji i wynosi 4,59 m.
Nowy model zapewniać ma pasażerom więcej przestrzeni i zdecydowanie lepsze właściwości jezdne. Przedni zwis skrócono aż o 11,6 cm - by poprawić prowadzenie, o 5 cm obniżono mocowania silnika. Nie bez znaczenia są również zmiany w zawieszeniu. Rozstaw przednich kół poszerzono aż o 82 mm, tylnych o 31 mm.
Wnętrze na pewno przypadnie do gustu rodzinom. Powierzchnia przeszklona kabiny to rekordowe 5,7 m2. W drugim rzędzie zamontowano trzy niezależne fotele z regulowanym siedziskiem i oparciem, dla pasażerów trzeciego rzędu przewidziano osobne nawiewy. Na liście opcji znalazły się m.in. wbudowane w zagłówki ekrany, czy przednie fotele z funkcją masażu. Kierowcę wspomagać mogą takie systemy, jak aktywny tempomat, system automatycznego przełączania świateł z drogowych na mijania czy system monitorowania martwego pola.
Citroen C4 Grand Picasso







W stosunku do poprzedniej generacji konstruktorom udało się też powiększyć przedział bagażowy. Kufer mieści teraz 645 l pojemności, jeśli kierowca przesunie do przodu fotele drugiego rzędu, do dyspozycji będzie aż 700 l. Składając fotele drugiego i trzeciego rzędu otrzymujemy przestrzeń ładunkową o imponującej długości 2,75 m.
Dane techniczne poszczególnych wersji silnikowych trzymane są jeszcze w tajemnicy, już dziś wiadomo jednak, że w ofercie pojawią się nowe, sześciostopniowe skrzynie biegów: automatyczna i zautomatyzowana. Odmiany z silnikami wysokoprężnymi standardowo wyposażone będą w system start&stop.

Samochód oferowany będzie w ośmiu kolorach karoserii. Klienci będą też mieli do wyboru trzy rozmiary aluminiowych kół: 16, 17 i 18 cali.
Jak wam się podoba najnowszy Citroen?