Nowe opony Continentala

Zima zimą, ale powoli trzeba myśleć o zmianie opon na letnie.

article cover
INTERIA.PL

Koncerny oponiarskie przeprowadzają więc testy swoich nowych produktów, które trafiły już do sprzedaży. My byliśmy na prezentacji nowości grupy Continentala.

Uniroyal RainSport 2...

INTERIA.PL
INTERIA.PL

...to kolejna odsłona opon deszczowych produkowanych przez koncern Continental. Połączenie bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach z przyczepnością, zapewniającą pewne prowadzenie i krótką drogę hamowania.

Nowe struktury technologiczne w dnach i bokach rowków wraz z profilem w kształcie litery V umożliwiają szybsze odprowadzanie wody z powierzchni styku opony z podłożem, a specjalnie opracowana aktywna mieszanka z dodatkiem krzemionki - efektywniejsze hamowanie.

Nietypowy układ żeber bieżnika - daje w efekcie skrócenie drogi hamowania na suchym asfalcie. Umieszczenie wskaźnika zużycia na barkach opony informuje kierowcę o aktualnym stanie technicznym ogumienia.

INTERIA.PL

Nowe opony Uniroyal RainSport 2 są dostępne w 51 rozmiarach, z indeksami prędkości od V (do 240 km/h) do Y (do 300 km/h).

Semperit Speed-Life...

...to nowa opona kierunkowa charakteryzują się m.in. niskimi oporami toczenia oraz o 9 procent skróconą drogą hamowania w porównaniu z poprzednią wersją.

Opony te są oferowane w 34 rozmiarach, w wersjach od 15- do 19-calowej z indeksami prędkości od V ( 240 km/h ) do W ( 270 km/h ).

Produkt ten przeznaczony jest dla pojazdów wyposażonych w mocne silniki. Z Kierowcy takich aut oczekują od ogumienia przede wszystkim wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu jazdy i niskich oporów toczenia. I takie założenia spełniają opony Semperit Speed - Life.

INTERIA.PL

Charakteryzują się one kierunkowym bieżnik z czterema rowkami obwodowymi. Centralne żebro bieżnika zapewnia stabilność toru jazdy także przy dużych prędkościach. Odpowiednie proporcje sztywności wzdłużnej i bocznej wewnętrznych żeber bieżnika oraz rzędy klocków w części barkowej ze specjalnymi nacięciami bocznymi, zapewniają m.in. precyzyjne prowadzenie auta na krętych drogach.

Konstruktorzy opon Semperit zastosowali cztery szerokie rowki i kanały odprowadzające wodę, w celu maksymalnej eliminacji zagrożenia aquaplaningiem. Taki wzór bieżnika umożliwia szybkie odprowadzanie wody z powierzchni styku opony z podłożem. Zastosowanie krzemionki w produkcji nowych opon Speed-Life wpłynęło na podniesienie poziomu bezpieczeństwa przy hamowaniu na mokrej nawierzchni.

TUTAJ znajdziesz nasz specjalny serwis poświęcony oponom.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas