Nowe Audi A5 i S5 Sportback

Na kilka tygodni przed publicznym debiutem w Paryżu Audi zdecydowało się podnieść kurtynę skrywającą nową generację modeli A5 i S5 w wersji Sportback.

Audi A5
Audi A5Informacja prasowa (moto)

Sprzedażowy sukces poprzednika sprawił, że styliści podeszli do swojego zadania w zachowawczy sposób. Auto wyraźnie nawiązuje do wcześniejszej odmiany - karoseria może się jednak pochwalić modnymi, ostrymi przetłoczeniami (np. na masce) dodającymi sylwetce elegancji.

Zaprojektowane od podstaw nadwozie ma być najlżejsze w swoim segmencie. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów  niektóre odmiany schudły aż o 85 kg! Najlżejsze, gotowy do drogi A5 Sportback waży 1470 kg.

Audi A5 Sportback

Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 
Audi A5 

Nowe Audi A5 Sportback mierzy 4733 mm długości, 1843 mm szerokości i 1386 mm wysokości. W porównaniu z poprzednikiem auto jest więc dłuższe o 21 mm, węższe o 11 mm i o pól cm niższe. O 14 powiększył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2824 mm. Bagażnik może pomieścić pakunki o objętości do 480 l. Po złożeniu (dzielonych w stosunku 40:60) oparć tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 1300 l.

Korekta wymiarów zewnętrznych przełożyła się na kubaturę wnętrza. Kabina pasażerska zyskała 17 mm długości. O 11 mm zwiększyła się przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażera, pasażerowie tylnej kanapy zyskali dodatkowe 24 mm na wysokości kolan. Deska rozdzielcza do złudzenia przypomina tą z nowego Audi A4. Kierowca liczyć może na zegary Audi Virtual Cocpit o przekątnej 12,3 cala, na szczycie konsoli środkowej zamontowano duży, wolnostojący, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,3 cala. Kompletna lista opcji obejmuje m.in. klimatyzowane fotele czy system nagłośnienia Bang&Olufsen o mocy 750 wattów z 19 głośnikami i 16-kanałowym wzmacniaczem.

W momencie debiutu klienci będą mieli do wyboru po dwa silniki benzynowe i wysokoprężne. Ofertę otwiera motor 2,0 l TFSI oferowany w trzech wariantach mocy: 170 KM (270 Nm), 190 KM (320 Nm) i 252 KM (370 Nm). Bardziej wymagający nabywcy będą się mogli zdecydować na odmianę 3,0 l TFSI legitymującą się mocą 354 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Najsłabsza jednostka rozwijająca 170 KM oferowana jest wyłącznie w wersji g-tron, która może być również napędzana gazem ziemnym.

Audi A5Informacja prasowa (moto)

Paleta jednostek wysokoprężnych obejmuje motor 2,0 l TDI rozwijający 190 KM i 400 Nm (również w wersji ultra) oraz silnik 3,0 l TDI w dwóch odmianach. Pierwsza rozwija 218 KM i 400 Nm, druga 286 KM i 620 Nm. Do wyboru będą nowe, ręczne przekładnie (wyłącznie silniki czterocylindrowe), zautomatyzowany, dwusprzęgłowy S-tronic lub automatyczny tiptronic o 8 przełożeniach. Dwie najmocniejsze odmiany (benzynowa i wysokoprężna) występować będą również z napędem quattro uzbrojonym w sportowy dyferencjał. Standardowo samochody wyposażone będą w nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewniające lepsze czucie drogi. Jako opcja dostępny jest układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem i aktywne zawieszenie.

Audi A5Informacja prasowa (moto)

Sprzedaż nowych Audi A5 i S5 w wersji Sportback ruszyć ma z początkiem przyszłego roku. W niemieckich salonach ceny podstawowego modelu startować maja z pułapu 37 800 euro. Za Audi S5 Sportback trzeba będzie zapłacić co najmniej 62 500 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas