Nowa hybryda Toyoty już w salonach. Pali 0,9 l na 100 km. Importer podał ceny

Adam Majcherek

Adam Majcherek

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
606
Udostępnij

Toyota C-HR w zupełnie nowej odsłonie debiutuje z jeszcze oszczędniejszym napędem. Do tej pory sprzedawana była z hybrydami piątej generacji z silnikami 1,8 lub 2,0 litra. Teraz debiutuje w wersji ładowanej z gniazdka (PHEV).

Nowa Toyota C-HR dostępna w wersji PHEV
Nowa Toyota C-HR dostępna w wersji PHEVmateriały prasowe

Gdy w 2017 r. Toyota C-HR wjechała do Europy, z miejsca stała się bestsellerem. Jej sukces zaskoczył nawet samych Japończyków, którzy pytali swoich europejskich kolegów, który element designu auta odegrał rolę w osiągnięciu tak spektakularnego sukcesu.

C-HR postawił poprzeczkę bardzo wysoko - przed nowym modelem stoją ogromne oczekiwania. Japończycy postawili na sprawdzone rozwiązania - podobną sylwetkę i równie odważny język stylistyczny. A teraz dodają do tego coś, czego Toyota C-HR wcześniej nie miała - napęd plug-in. I to nie wyłącznie w topowej, a aż w pięciu wersjach wyposażenia. 

Toyota C-HR hybryda plug-in (PHEV). Co to za napęd?

Ładowana z gniazdka Toyota C-HR przejęła rozwiązania z najnowszej generacji modelu Prius. Mowa o benzynowej jednostce o pojemności dwóch litrów i mocy 152 KM zestawionej z silnikiem elektrycznym o mocy aż 163 KM. W efekcie uzyskujemy napęd o mocy 223 KM, pozwalający na sprint od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Tak szybkiego C-HR-a jeszcze nie było.

Nowa Toyota C-HR pojawi się w salonach jeszcze w tym rokuINTERIA.PL

Napęd plug-in w Toyocie C-HR. Jaki zasięg na jednym ładowaniu?

Umieszczona w podwoziu bateria o pojemności 13,6 kWh według standardu WLTP pozwoli na przejechanie na jednym ładowaniu do 66 km. Z domowego gniazdka ładuje się w ok. 6,5 godziny, z wallboxa - w 2,5. Oznacza to, że z C-HR-a można na codzień do jazdy po mieście korzystać jak z auta elektrycznego, a z napędu spalinowego korzystać w dłuższych trasach. 

Pod maską nowego C-HR-a pracować będą wyłącznie hybrydyINTERIA.PL

Jakie spalanie ma Toyota C-HR plug-in?

Nieoficjalne dane z pomiarów zużycia paliwa cytowane przez serwis auto-data.net pokazują wynik 0,9 litra na 100 km. Trzeba tylko pamiętać, że to średnia liczona dla dystansu mierzonego wyjściowo z pełną baterią. Nie da się jej osiągnąć na dłuższym dystansie, gdy bateria zostanie rozładowana np. podczas jazdy na autostradzie. Ale jeśli korzystamy z auta w mieście na dystansie do 100 km i codziennie je ładujemy chociażby prądem z gniazdka, taki wynik jest całkiem realny.

Ile kosztuje Toyota C-HR 2.0 PHEV w najtańszej wersji Style?

Najtańsza Toyota C-HR z napędem plug-in kosztuje 189 900 zł. Na liście wyposażenia standardowego ma m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, przednie i tylne czujniki parkowania, ogrzewane fotele przednie i kierownicę, inteligentny tempomat, system bezkluczykowego dostępu czy system multimedialny z dużym ekranem dotykowym. 

Nowa Toyota C-HR w wersji plug-in przejedzie na prądzie nawet 66 kmmateriały prasowe

Toyota C-HR 2.0 PHEV Executive z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza

W wersji Executive za 200 900 zł dostajemy dodatkowo układ oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X, światła główne w technologii LED, sportowe fotele, w tym kierowcy z elektryczną regulacją i 19-calowe obręcze. 

Wyposażenie Toyoty C-HR 2.0 PHEV GR Sport

Odmiana GR Sport inspirowana osiągnięciami zespołu Toyota Gazoo Racing kosztuje 215 900 zł. Wyróżnia 19-calowymi felgami aluminiowymi, tapicerką z ekologicznego zamszu Ultrasuede i elementami stylistycznymi GR Sport. Ma również asystenta zmiany pasa ruchu, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, światła główne w technologii Matrix LED, system kamer 360 stopni , a nawet system parkowania Toyota Teammate Advanced Park.

W topowych odmianach nowy C-HR może być wyposażony w wyświetlacz przezierny HUDmateriały prasowe

Toyota C-HR 2.0 PHEV Executive Premiere Edition i GR Sport Premiere Edition

Na szczycie listy wersji wyposażenia są dwa warianty premierowe - Executive Premierę Edition i GR Sport Premiere Edition. Obie kosztują 226 900 zł. Pierwsza to Executive ubogacony m.in. o asystenta zmiany pasa ruchu, cyfrowy kluczyk, system doświetlania zakrętów, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie, reflektory Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe i system Premium Audio JBL z 9 głośnikami.

Kosztujący tyle samo C-HR GR Sport Premierę Edition dostał natomiast m.in. cyfrowy kluczyk, 20-calowe felgi, cyfrowe lusterko wsteczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami wyświetlacz HUD i dach w kolorze fortepianowej czerni. 

Toyota C-HR 2.0 PHEV dane techniczne

Dane techniczne 
Pojemność silnika
2,0 l
Moc
152 KM 
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm 
Moc silnika elektrycznego 
163 KM
Osiągi 
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,3 s 
Prędkość maksymalna
180 km/h 
Średnie zużycie paliwa
0,9l/100 km 
Zasięg w trybie elektrycznym
66 km 
Wymiary 
Długość
4362 mm
Szerokość
1832 mm
Wysokość
1558 mm 
Rozstaw osi
2640 mm 
Pojemność bagażnika
310 l
Nowa Toyota C-HR w najtańszej wersji kosztuje 139 900. Hybryda plug-in - minimum 189 900 złmateriały prasowe
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
329
Super
relevant
120
Hahaha
haha
84
Szok
shock
39
Smutny
sad
15
Zły
angry
19
Lubię to
like
Super
relevant
606
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na