Nissan Pulsar. Pogromca Volkswagena Golfa?

Nissan Pulsar to całkowicie nowy kompaktowy model, którym Japończycy chcą powalczyć nawet z Volkswagenem Golfem. Auto zadebiutuje w październiku na salonie w Paryżu i zaraz potem pojawi się w salonach.

Nissan Pulsar
Nissan Pulsar Informacja prasowa (moto)

Jaki jest nowy Nissan Pulsar? Co zaskakujące, stylistycznie auto jest nieco podobne do ostatniej kompaktowej propozycji Nissana, która w Europie poniosła klęskę, czyli Tiidy. Oczywiście różnice są również duże - Pulsar wygląda znacznie bardziej nowocześnie, a przednia część wyraźnie nawiązuje do innych nowości Nissana, czyli Qashqaia II, Note'a i X-Traila.

Nissan Pulsar Informacja prasowa (moto)

Nissan Pulsar będzie napędzany wyłącznie doładowanymi silnikami. Gama nie będzie szeroka,  obejmie silnik benzynowy 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz jednostkę wysokoprężną 1.5 dCI o mocy 110 KM i momencie 260 Nm.

Nissan Pulsar Informacja prasowa (moto)

Auto będzie mogło być bogate wyposażone - to już rzecz konieczna w europejskim segmencie samochodów kompaktowych. Wśród dostępnych w Pulsarze systemów są m.in. Forward Emergency Braking (automatyczne hamowanie), Moving Object Detection (wykrywanie ruchomych obiektów), Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu) i Blind Spot Warning (monitorowanie martwego kąta). Co więcej systemy te będą wyposażeniem standardowym najbogatszej wersji Pulsara.

Nissan Pulsar Informacja prasowa (moto)

W samochodzie będzie dostępny również NissanConnect II, który m.in. umożliwia integrację samochodu ze smartfonem, czy dostęp do wielu aplikacji. Na początku przyszłego roku oferta zostanie poszerzona o silnik 1.6 turbo, który będzie generował 190 KM. To już propozycja dla fanów wysokich osiągów. Silniki będą współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów XTronic.

Nissan Pulsar Informacja prasowa (moto)

Dane dotyczące zużycia paliwa nie zostały jeszcze ujawnione, ale Nissan zapowiada, że emisja CO2 na km będzie wynosiła poniżej 95 g. Oczywiście w cyklu pomiarowym.

Dużą ilość miejsca we wnętrzu ma zapewnić największy w segmencie C rozstaw osi, który wynosi dokładnie 270 cm (w Golfie jest to niespełna 264 cm). Natomiast całkowita długość nadwozia to 438,5 cm, wielkość ta nie odbiega od kompaktowej średniej.

Czy Nissan Pulsar pójdzie śladami  chętnie kupowanej Almery czy omijanej szerokim łukiem Tiidy? Przekonamy się już wkrótce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas