Nissan Pathfinder

Podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu Nissan zaprezentuje zupełnie nowy model nazwany Pathfinder.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Jest to samochód terenowy o przestronnym wnętrzu, posiadający 3 rzędy siedzeń oraz 64 różne konfiguracje ustawienia foteli. Cechą wyjątkową jest duży bagażnik, również przy obecnym trzecim rzędzie siedzeń. Pathfinder posiada tylną klapę bagażnika podnoszoną do góry, z dodatkowa możliwością niezależnego otwierania samej szyby. Jako jednostkę napędową zastosowano czterocylindrowy silnik turbo diesel 2.5 dCi, serii YD, gwarantujący bardzo dobre osiągi. Jest to jednostka common rail drugiej generacji, o niskiej emisji spalin, zapewniająca moc oraz moment obrotowy na najwyższym poziomie w tej klasie samochodów.

INTERIA.PL

Pathfinder posiada napęd na cztery koła. Specjalnie opracowany komputer sterujący napędem ma czuwać nad właściwościami terenowymi. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi opcjami: napęd jedynie na tylne koła, napęd na tylne koła z automatycznie załączającym się napędem przedniej osi lub stały napęd na wszystkie koła. Dodatkowo układ napędowy wyposażony jest w reduktor. Samochód posiada niezależne zawieszenie, zapewniające wysoki komfort i właściwości trakcyjne podczas dynamicznej jazdy, zarówno na złej jak i na dobrej nawierzchni.

INTERIA.PL

Na pokładzie Pathfindera można znaleźć m. in. w kamerę (i ekran) pomagającą w parkowaniu oraz inteligentny system kluczyków pozwalający otwierać drzwi i uruchamiać mając klucze np. w kieszeni. Pathfinder, zależnie od wersji, będzie mógł być wyposażony w reflektory Xenonowe, wysokiej jakości system audio, nawigację satelitarną i system informowania o warunkach drogowych, system rozpoznawania głosu, skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację z systemem regulacji także dla tylnych rzędów siedzeń.

Pathfinder w przedstawianej produkcyjnej wersji był wzorowany na samochodzie koncepcyjnym Dunehawk, który był zaprezentowany podczas Frankfurt Motor Show 2003.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas