Nissan Juke po liftingu. Gotowy na podbój miasta i badanie trzeźwości
Nissan Juke to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i nietuzinkowych crossoverów na rynku - de facto to właśnie on w 2010 roku zapoczątkował segment B-SUV. W 2019 roku poznaliśmy drugą generację przebojowego "mieszczucha", która pięć lat po premierze ciągle dobrze się trzyma i cieszy oko. Zwłaszcza teraz, ponieważ wersja po liftingu wjeżdża do polskich salonów z bogatszym wyposażeniem, nowymi rozwiązaniami i żółtym kolorem nadwozia.
Nissan Juke zapoczątkował segment małych SUV-ów
Gdyby kontrowersja była samochodem, nazywałaby się Nissan Juke. Kiedy w 2009 roku japońscy projektanci przedstawili prototyp tego modelu na targach motoryzacyjnych w Genewie - wówczas nazywanego Qazana - zdania były mocno podzielone. Jedni patrzyli na niego z ciekawością i pożądaniem, a drugim od patrzenia na niego robiło się nie dobrze. Niespełna rok później ów samochód zadebiutował jako Nissan Juke, czyli pierwszy miejski crossover w historii. Niewielu wróżyło mu sukcesu, ale do odważnych świat należy. Dzisiaj podniesione i napompowane sylwetki są w modzie, jednak piętnaście lat temu to był ryzykowny eksperyment. Czas pokazał, że to szaleństwo się opłaciło.
W 2019 roku przyszła pora na druga osłonę hitu. Przez ostatnie lata przybyło na rynku konkurentów, a to oznaczało, że nowy Juke będzie musiał podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Zgodnie z oczekiwaniami kolejna generacja crossovera mocno wyróżniała się w tłumie i prezentowała nowe możliwości. Nowy Juke stał się bardziej dojrzały i dynamiczny, pozostając przy tym modnym i dobrze wyposażonym mieszczuchem.
Kolejna odsłona kontynuowała sukces poprzednika, co potwierdza fakt, że od października 2019 roku na polskie drogi wyjechało ponad 6 tys. egzemplarzy tego modelu. W Europie natomiast całkowita sprzedaż wyniosła 287 886 sztuk. Lwią cześć (83 proc.) stanowiły wersje benzynowe, a pozostałe 17 proc. stanowiły odmiany z napędem hybrydowym, dostępne w salonach od 2022 roku.
Nissan Juke po liftingu. To zabieg bez ryzyka
W 2024 roku Juke drugiej generacji jest na rynku już piąty rok i właśnie doczekał się kuracji odmładzającej. Rewolucja i kolejny odważny krok? Nic z tych rzeczy, bo kiedy coś działa, to nie warto tego zmieniać - takie przynajmniej nasuwają się wnioski, po zapoznaniu się z odświeżonym modelem i wprowadzonymi zmianami.
Na czym stanęło? W gruncie rzeczy na kilku drobnych modyfikacjach, mających cieszyć oko i poprawić komfort codziennego użytkowania. Tym oto sposobem Nissan Juke po face liftingu debiutuje w nowej odmianie N-Sport, zyskuje lepsze wyposażenie we wszystkich wersjach, otrzymuje nowe cyfrowe wskaźniki i ponad 12-calowy ekran info-rozrywki, a do oferty po 10 latach powraca żółty kolor nadwozia. W wyniku pojawienia się większego wyświetlacza nieznacznie zmienił się projekt deski rozdzielczej, a w kabinie - jak mówi producent - zastosowano lepsze materiały. Z rzeczy miłych dla oka warto wyróżnić bezramkowe lusterko wsteczne oraz kamerę cofania o większej rozdzielczości.
Nissan Juke po liftingu. Pod maską bez zmian
W ramach modernizacji nie zmienia się gama napędowa. Pod maską nowego Juke’a znajdziemy benzynowy silnik 1.0 DIG-T (114 KM i 200 Nm), który domyślnie współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną, a za dopłatą z 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową 7DCT. Od 2022 roku crossover jest również dostępny z napędem hybrydowym o mocy 143 KM (205 Nm), którego sercem jest benzynowy motor o pojemności 1,6-litra. We wszystkich przypadkach moc jest kierowana wyłącznie na przednią oś.
Silnik | 1.0 DIG-T | 1.0 DIG-T 7DCT | 1.6 HYBRID |
---|---|---|---|
Moc | 114 KM | 114 KM | 143 KM |
Moment obrotowy | 200 Nm | 200 Nm | 205 KM |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa | automatyczna 7DCT | automatyczna Smart Multi Model Hybrid |
0-100 km/h | 10,7 s | 11,8 s | 10,1 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 180 km/h | 166 km/h |
Średnie zużycie paliwa (WLTP) | 5,9-6,3 l/100 km | 6,1-6,5 l/100 km | 5,0-5,2 l/100 km |
Średnia emisja CO2 (WLTP) | 134-142 g/km | 138-146 g/km | 114-117 g/km |
Nissan Juke po liftingu. Wersje i wyposażenie
Nowy Nissan Juke występuje w pięciu wersjach wyposażenia - Acenta, N-Connecta, Tekna, N-Design oraz nowej, topowej odmiany N-Sport, którą rozpoznamy po czarnych felgach oraz żółtych wstawkach w kabinie. Po liftingu każda z wcześniej dostępnych wersji otrzymała nieco lepsze wyposażenie. Od tej pory wszystkie wersje wyposażenia, w tym także bazowa Acenta, są dostępne z napędem hybrydowym, a na dodatek każdą z odmian można zamówić w nowym, żółtym lakierze “Iconic".
Standardem dla wszystkich wariantów jest łączność Apple CarPlay i Android Auto, przyciemniane tylne szyby czy większy wyświetlacz ekranu info-rozrywki. Ponadto we wszystkich wersjach nowy Nissan Juke jest domyślnie wyposażony w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i asystujących kierowcę tj.
- system ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości (ISA)
- systemy ostrzegania przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu (ELKS)
- automatyczne hamowanie awaryjne (AEB)
- ostrzeżenie o hamowaniu awaryjnym (ESS)
- ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy (DDAW)
- rejestrator zdarzeń drogowych (EDR)
- ochrona przed cyberatakami
- przygotowanie do instalacji blokady alkoholowej
Wersja | 1.0 DIG-T 6MT | 1.0 DIG-T 7DCT | 1.6 HYBRID |
---|---|---|---|
Acenta | 107 900 zł | 115 900 zł | 131 000 zł |
N-Connecta | 115 400 zł | 123 400 zł | 138 600 zł |
Tekna | 131 600 zł | 139 600 zł | 154 800 zł |
N-Design | 138 790 zł | 146 790 zł | 161 990 zł |
N-Sport | 140 790 zł | 148 790 zł | 163 990 zł |
Nissan Juke - wyposażenie standardowe wersji Acenta
- Wprowadzenie wersji z napędem HYBRID
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcja Auto-Hold
- System multimedialny z ekranem dotykowym 12,3" z audio AM/FM z DAB, Bluetooth® (telefon + muzyka), asystentem głosowym oraz Android Auto & Apple Carplay (oba z połączeniem bezprzewodowym)
- Klimatyzacja manualna (w wersji HYBRID automatyczna)
- Wyświetlacz TFT zintegrowany z zestawem analogowych wskaźników
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- 17" obręcze kół Sakura (215/60 R17)
- Nowy wzór tapicerki materiałowej
- Przyciemniane tylne szyby
- Kamera cofania o rozdzielczości 1,3 Mpx
- Gniazdo USB (typ A i typ C) z przodu
- Gniazdo USB (typ A i typ C) z tyłu
Nissan Juke - wyposażenie wersji N-Connecta (dodatkowo względem Acenta)
- Cyfrowe zegary TFT 12,3"
- System multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym + nawigacja
- Tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej
- Bezprzewodowa ładowarka telefonów komórkowych
- System inteligentnego kluczyka i-KEY
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Bezramkowe lusterko wsteczne z funkcja automatycznego przyciemniania
- Tryby jazdy (Sport, Normal, Eco)
- Przednie światła przeciwmgielne
- Klimatyzacja automatyczna
- Czarne obręcze kół ze stopu metali lekkich (215/60 R17)
- Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą
- Uruchamianie silnika z przycisku Start/Stop
Nissan Juke - wyposażenie wersji Tekna (dodatkowo względem N-Connecta)
- Inteligentny system kamer 360 stopni (AVM) z systemem wykrywania poruszających się obiektów
- Inteligentny system ostrzegania i interwencji w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu
- System ProPILOT
- System ostrzegania o ruch poprzecznym w trakcie cofania
- Podgrzewane fotele przednie, kierownica oraz przednia szyba
- 19" obręcze kół Aero (225/45 R19)
- Tapicerka ze skory ekologicznej
- Fotel pasażera z manualna regulacja wysokości
Nissan Juke - wyposażenie wersji N-Design i N-Sport (dodatkowo względem Tekna)
- System audio Bose Personal Sound z 10 głośnikami (2 głośnikami zintegrowanymi w zagłówkach przednich foteli)
- Bezramkowe lusterko wsteczne z funkcja automatycznego przyciemniania
- Podgrzewane fotele przednie, kierownica oraz przednia szyba
- 19" czarne obręcze kół ze stopu metali lekkich (225/45 R19)
- Tapicerka ze skóry ekologicznej z czarnymi elementami Alcantara "Midnight"
- satynowe listwy zewnętrzne w kolorze szarym
- Dwukolorowe nadwozie - z dachem w kolorze czarnym, czerwonym lub srebrnym