Niezwykle szybkie Audi RS7 Sportback
Dobra wiadomość dla (bogatych) fanów szybkich samochodów z Ingolstadt. Na salonie motoryzacyjnym w Detroit Audi zaprezentowało najszybszą odmianę "siódemki" - model RS7.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się m.in. innymi zderzakami, osłoną chłodnicy o strukturze plastra miodu czy podwójnymi, owalnymi końcówkami wydechu. We wnętrzu znajdziemy m.in. sportową kierownicę i kubełkowe, zintegrowane z zagłówkami fotele pokryte tapicerką ze skóry i acantary.
"Pięciodrzwiowe coupe" - bo tak właśnie niemiecki producent określa nadwozie auta - napędzane jest silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Podwójnie doładowana, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, jednostka generuję moc maksymalną 560 KM dostępną w przedziale od 5 700 do 6 700 obr./min. Kierowca ma również do dyspozycji moment obrotowy 700 Nm oferowany między 1 750 a 5 500 obr./min.
Audi RS7 może się pochwalić świetnymi osiągami. Auto wystrzeliwuje do 100 km/h w 3,9 s i - w podstawowej wersji - rozpędza się do prędkości 250 km/h. Klienci będą mogli się też zdecydować na pakiet "dynamic" lub "dynamic plus". W przypadku pierwszego, prędkość maksymalna wynosi 280 km/h, drugi gwarantuje V-max na poziomie aż 305 km/h!
Detroit 2013
Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem systemu Quattro. W standardowym trybie 40 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na przód, 60 proc. trafia do kół tylnej osi. W systemie przeniesienia napędu pracuje również automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów Tiptronic.
By zmniejszyć zużycie paliwa auto standardowo wyposażone jest w system start&stop i system dezaktywacji cylindrów. W czasie pracy z niewielkim obciążeniem elektronika sterująca odcina wtrysk paliwa na cylindrach: 2., 3., 5. i 8. Dzięki temu silnik - przynajmniej wg Audi - zużywać ma średnio 9,8 l paliwa na 100 km.
Samochód trafić ma na rynek latem. Ceny Audi RS7 nie są jeszcze znane.