Najtańszy vw
Na rozpoczynającym się na początku kwietnia salonie motoryzacyjnym w Lipsku Volkswagen zaprezentuje nowy model, który wprowadzany będzie na rynki europejskie.

VW fox produkowany jest w Brazylii i dotychczas był oferowany tylko w Ameryce Południowej. Teraz niemiecka firma zamierza sprzedawać go również w Europie.

Nadrzędnym celem Volkswagena było utrzymanie niskiej ceny i to się udało. Fox będzie najtańszym volkswagenem w gamie, tańszym od kosztującego w Niemczech 10150 euro lupo.
Fox to trzydrzwiowy, czteromiejscowy samochód. Tylne fotele mogą być składane, dzięki czemu przestrzeń bagażowa rośnie z 260 do 1016 litrów. W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne oraz ABS.

Pojazd będzie oferowany z trzema silnikami do wyboru: dwa z nich to jednostki benzynowe o mocach 55 KM i 75 KM, a trzeci to 70-konny Diesel.
A jak kształtują się ceny tego pojazdu? Zgodnie z zapowiedziami za podstawową wersję z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 55 KM na rynku niemieckim trzeba będzie zapłacić mniej niż 10000, a dokładnie 9995 euro. Mocniejsza, 75-konna wersja będzie kosztowała 1000 euro drożej, a za pojazd z silnikiem TDI trzeba będzie wyłożyć 14995 euro.
Zamówienia na foxa można składać w Niemczech od połowy kwietnia.