Mercedes klasy C po liftingu
Salon w Genewie będzie miejscem światowego debiutu odświeżonego Mercedesa klasy C. Co zmieniło się w aucie, które w ubiegłym roku było najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki?

Wnikliwa analiza pozwala dostrzec przemodelowane kształty zderzaków i reflektorów. W zależności od wersji wyposażenia przedni zderzak może mieć teraz: srebrną (standard), chromowaną (avantgarde) lub chromowaną, składającą się z trzech elementów (exclusive), listwę ozdobną. Styliści poprawili też wygląd osłony chłodnicy i mocniej zaakcentowali kontury świateł. Pierwszy raz na liście opcji pojawiły się dalekosiężne reflektory LED MULTIBEAM ULTRA RANGE (każdy składa się z 84 diod).
Zmiany w kabinie wydają się kosmetyczne. Na liście opcji zadebiutowały m.in. nowe kolory tapicerek - konsola środkowa może być teraz wykończona fornirem z orzecha lub dębu (o otwartych porach). We wnętrzu znajdziemy też więcej elementów zarezerwowanych do tej pory dla klas E i S. Dotyczy to m.in. opcjonalnego, cyfrowego zestawu wskaźników (12,3 cala - rozdzielczość 1920 x 720 pikseli) i wielofunkcyjnej kierownicy wyposażonej w reagujące na dotyk touch-pady.
Systemem info-rozrywki sterować można nie tylko za pośrednictwem panelu dotykowego, ale też głosowo. W zależności od wersji wyposażenia "wolnostojący" wyświetlacz na szczycie konsoli środkowej ma przekątną 7 lub 10,25 cala. Na liście opcji pojawił się też znany z klasy S system zarządzania komfortem ENERGIZING potrafiący dostosować do nastroju kierowcy ustawienia klimatyzacji, nagłośnienia czy oświetlenia wnętrza.
Mercedes klasy C po liftingu








Mercedes podkreśla, że dzięki zaawansowanej elektronice samochód potrafi aktywnie wspomagać kierowcę. Przykładowo - system Active Distance Assist DISTRONIC - będący częścią pakietu Driving Assistance - korzysta nie tylko z czujników zewnętrznych, ale też danych z nawigacji. Dzięki temu samochód może samoczynnie zmniejszyć prędkość gdy np. zbliża się do zakrętu lub skrzyżowania. Wyposażenie obejmować ma rozszerzony system automatycznego hamowania przed przeszkodą działający również w przypadku wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (potrafi wykryć zbliżające się do samochodu pojazdy i pieszych).
Produkowana m.in. w Niemczech, Chinach, Południowej Afryce i USA klasa C jest najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa. Od premiery obecnej generacji w 2014 roku niemiecka marka dostarczyła klientom już przeszło 415 tys. egzemplarzy.