Mercedes eSprinter wchodzi na rynek

Produkowany we Wrześni Volkswagen e-Crafter zyskał właśnie rynkowego konkurenta. Mercedes zaprezentował drugi (po eVito) elektryczny samochód użytkowy - Mercedesa eSprintera.

Mercedes eSprinter
Mercedes eSprinterInformacja prasowa (moto)

Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje różniące się pojemnością baterii. W pierwszej za magazynowanie energii elektrycznej odpowiadają baterie litowo-jonowe o pojemności 41 kWh. Mercedes eSprinter w tej odmianie legitymuje się zasięgiem 115 km.

Mercedes oferować ma również odmianę z akumulatorami o pojemności 55 kWh. Dzięki nim zasięg auta wydłuża się do 150 km, ale dzieje się tak kosztem ograniczonej do 900 kg ładowności. Pełne ładowanie samochodu bezpośrednio z gniazdka zajmuje od 6 do 8 godzin. Dla nabywców wyznających zasadę "czas to pieniądz" przewidziano - opcjonalną - wysokonapięciową ładowarkę prądu stałego skracającą proces uzupełniania energii do 45 minut (ładowanie do 80 proc. pojemności baterii).

Nadwozie eSprintera mierzy 5932 mm długości. Rozstaw osi to 3924 mm. Podobnie, jak w przypadku podstawowej odmiany wysokoprężnej moc układu napędowego wynosi 114 Nm. Elektryczny silnik trakcyjny może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm.

Mercedes eSprinterInformacja prasowa (moto)

Klienci chętni na zakup Mercedesa eSprintera będą mogli składać zamówienia na auto w najbliższych miesiącach. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców przed końcem roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas