Mercedes-AMG E43 4MATIC

Gamę modelową nowej klasy E zupełni wkrótce topowa odmiana - E43 4MATIC. Samochody oferowane będą w dwóch wersjach nadwoziowych: jako sedan i kombi.

Mercedes-AMG E43 4MATIC
Mercedes-AMG E43 4MATICInformacja prasowa (moto)

Najmocniejsze wersje poznamy m.in. po przemodelowanym pasie przednim z większymi wlotami powietrza i chromowanych wstawkach na - przedzielonej w połowie dekoracyjną listwą - osłonie chłodnicy. Patrząc z boku w oczy rzucają się ogromne 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich o specjalnym wzorze. Z przodu zamontowano opony 245/40. Z tyłu zastosowano ogumienie w rozmiarze aż 275/30!

Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 
Mercedes-AMG E 43 4MATIC 

Z tyłu znajdziemy - rozmieszczone w narożnikach, wkomponowane w zderzak - dwie podwójne końcówki układu wydechowego i subtelny dyfuzor.

Pod maskę E43 AMG trafi podwójnie doładowane, benzynowe V6 o pojemności 3,0 l. Dla zmniejszenia tarcia wewnętrznego gładzie cylindrów pokryto specjalną powłoką nanoslide. Dzięki zastosowaniu większych sprężarek ciśnienie powietrza doładowującego osiąga wartość 1,1 bara. Jednostka rozwija 401 KM przy 6100 obr./min i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm dostępnym w zakresie 2500-5000 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na obie osie w stosunku 31:69 z przewagą tylnych kół. W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną przekładnię 9G-Tronic.

Mercedes-AMG E43 4MATIC w wersji sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h. Model kombi osiąga setkę w 4,7 s od startu.

Mercedes-AMG E43 4MATICInformacja prasowa (moto)

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. system AMG Ride Control bazujący na zawieszeniu pneumatycznym Air Body Control. Auta otrzymają też zmodyfikowane nastawy każdej z osi (większe pochylenie kół) i usztywnione tuleje wahaczy, by zapewnić kierowcy lepsze panowanie nad pojazdem przy dużych prędkościach. Każdy z egzemplarzy wyposażony zostanie w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu. Na przednią oś trafią wentylowane tarcze o średnicy 360 mm x 36 mm i czterotłoczkowe zaciski. Z tyłu pracować mają dyski 360 mm x 26 mm i jednotłoczkowe zaciski pływające.

Mercedes-AMG E43 4MATICInformacja prasowa (moto)

Mercedes nie opublikował jeszcze cenników nowego AMG E43 4MATIC. Przypominamy, że w polskich salonach ceny nowej klasy E startują z pułapu 185 200 zł. Za najtańsze kombi, wyposażone w silnik Diesla o mocy 194 KM -  zapłacić trzeba co najmniej 209 500 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas