Mercedes-AMG C 63 po liftingu
Na rozpoczynającym się właśnie Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku Mercedes zaprezentował pełną paletę modeli klasy C w topowej odmianie - C63 AMG.
Samochody podrasowane przez inżynierów z Affalterbach dostępne będą we wszystkich wersjach nadwoziowych. Klienci będą więc mieli do wyboru: sedana, kombi, coupe i kabriolet. W każdej z odmian do wyboru będzie też usportowiona odmiana sygnowana literą S.
Samochody z najpotężniejszej linii modelowej poznamy po pionowym, chromowanym, okratowaniu osłony chłodnicy, przestylizowanych zderzakach (przedni zyskał większe wloty powietrza) i 10-ramiennych obręczach kół ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali. Modele w najmocniejszej specyfikacji S standardowo poruszają się na 5-ramiennych obręczach o średnicy 19 cali.
Standard wykończenia wnętrza obejmuje m.in. czarną tapicerkę ze sztucznej skóry łączonej z alcantarą, czarne, polerowane na wysoki połysk dekoracje i listwy ozdobne z polerowanego aluminium. Lista opcji zawiera m.in. sportowe siedzenia AMG Performance czy drewniane wykończenia (dęb, orzech). Dostępne są też inkrustacje z włókien węglowych a w przypadku kabrioletu - system AIRSCARF (nadmuch ciepłego powietrza na kark).
Mercedes-AMG C 63 Cabriolet
Ciekawą opcją jest możliwość doposażenia systemu multimedialnego COMMAND w system AMG TRACK PACE. To stworzony z myślą o torowej rywalizacji rejestrator parametrów jazdy. Pozwala on monitorować i zapisywać nawet 80 parametrów, takich jak np. prędkości i przyspieszenia. Oprócz danych z czujników (kąta skrętu, prędkości obrotowe kół, żyroskop itd.) układ współpracuje z systemem nawigacji satelitarnej GPS. Dzięki temu potrafi nie tylko mierzyć czasy poszczególnych okrążeń, ale nawet dzielić tory na sektory i w czasie rzeczywistym informować o kierowcę o osiąganych wynikach.
Niezależnie od naszych preferencji dotyczących nadwozia, każde z aut z rodziny C63 AMG napędzane jest podwójnie doładowanym benzynowym silnikiem 4.0V8. Podstawowa wersja generuje 476 KM (5500-6250 obr./min) i 650 Nm (1750-4500 obr./min). We wzmocnionej odmianie AMG C 63 S liczyć możemy na 510 KM (5500-6200 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm (2500-5000 obr./min).
We wszystkich modelach moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, dziewięciostopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.
Słabsze wersje potrzebują na sprint do 100 km/h od 4,0 s (coupe) do 4,2 s (kombi i kabriolet). Wszystkie osiągają prędkość maksymalną 250 km/h.
Mocniejsze odmiany S przyspieszają do 100 km/h w czasie między 3,9 s (coupe) a 4,1 s (kombi i kabriolet). Dwie ostatnie osiągają prędkość maksymalną 280 km/h. Coupe i sedan potrafią rozpędzić się aż do 290 km/h.