Lexus TX. Takiego modelu jeszcze nie było

Lexus TX to absolutna nowość w gamie japońskiego producenta. Ten duży SUV został stworzony z myślą o rynku amerykańskim i będzie pierwszym Lexusem produkowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI). To również pierwszy Lexus o tej nazwie.

Lexus TX
Lexus TXmateriały prasowe

TX nawiązuje stylistycznie do gamy nowych SUV-ów Lexusa, które na nową interpretują charakterystyczny kształt osłony chłodnicy. Design przedniego pasa auta jest zbliżony do koncepcji zastosowanej w zaprezentowanym niedawno LBX-ie. Grill ma trapezoidalny kształt i jest wyraźnie oddzielony od opadającej ku dołowi maski, na której, tak jak w miejskim crossoverze, umieszczono emblemat Lexusa.

Przednie światła do jazdy dziennej mają kształt odwróconej litery "L" - to drugi model w gamie Lexusa po LBX-ie, w którym zastosowano to rozwiązanie. Tył nowego SUV-a ma charakterystyczną listwę świetlną oraz napis LEXUS.

Lexus TX. Duży SUV o nawet siedmiu miejscach

Lexus TX powstał na zmodyfikowanej platformie GA-K. Samochód może mieć sześć lub siedem miejsc, a przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem siedzeń to 570 l. Po złożeniu foteli w ostatnim rzędzie bagażnik powiększy się do 1625 l, a gdy złożone będą drugi i trzeci rząd dostępne będzie aż 2746 l przestrzeni na bagaże.

Lexus TX

Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe
Lexus TXmateriały prasowe

Auto korzysta też z najnowszych rozwiązań technologicznych Lexusa. Najważniejsze informacje dla kierowcy wyświetlane są na 12,3-calowych cyfrowych zegarach, ekran systemu multimedialnego ma przekątną 14 cali, a auto może być wyposażone również w wyświetlacz HUD na przedniej szybie.

Specjalne dla tego modelu stworzono 21-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound System. Standardem w modelu TX jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + trzeciej generacji.

Lexus TXmateriały prasowe

Lexus TX. Wersje napędowe

Lexus TX dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Bazowa wersja to Lexus TX 350. Samochód jest napędzany przez turbodoładowany silnik 2.4 l o mocy 278 KM, posiada napęd na przód lub na cztery koła oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Lexus TXmateriały prasowe

Lexus TX 500h będzie korzystał z napędu hybrydowego znanego z modelu RX 500h łączącego silnik 2.4l turbo, z sześciobiegową przekładnią automatyczną oraz stałym elektrycznym napędem na cztery koła DIRECT4. Moc systemowa tej wersji to 371 KM. TX 500h będzie wyposażony w układ skrętnych tylnych kół (Dynamic Rear Steering), który ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach oraz poprawia stabilność podczas jazdy autostradowej.

Lexus TXmateriały prasowe

Na szczycie gamy znajdzie się Lexusa TX 550h+. To pierwsza hybryda plug-in, w której zastosowano silnik 3.5 l V6, przekładnię CVT oraz stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. Moc systemowa układu wynosi 412 KM. Auto w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 53 km.

Nie ma planów sprzedaży Lexusa TX w Polsce.

Myjnia samochodowa pod oknami. Mieszańcy mają dośćPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas