Lexus RX nowej generacji już w przedsprzedaży. Znamy ceny
Ruszyła przedsprzedaż 5. generacji Lexusa RX. Cennik flagowego SUV-a japońskiej marki otwiera kwota 352 900 zł.
Spis treści:
Najnowszy Lexus RX oferuje wiele możliwości personalizacji, dzięki którym każdy znajdzie konfigurację odpowiadającą jego wymaganiom. Ale tanio nie będzie.
Lexus RX - bogate wyposażenie w standardzie
Pomyślicie sobie - drogo. Ale co dostajemy w zamian? Już w podstawowej wersji wyposażenia Elegance Lexus RX posiada trzystrefową klimatyzację, wielofunkcyjny kluczyk, system multimedialny z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację przechowującą dane w chmurze, obsługę głosową, bezprzewodowy Apple CarPlay (Android Auto po kablu) oraz podgrzewane i sterowane w 8. kierunkach fotele.
W zakresie bezpieczeństwa każdy Lexus RX oferuje system ostrzegania przed zderzeniem, który wykrywa także pieszych i rowerzystów oraz motocyklistów. Ponadto kierowca otrzymuje układ utrzymania na pasie ruchu z korektą toru jazdy, rozpoznawanie znaków i aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.
Lexus RX 2022
Lexus RX - sześć wersji wyposażenia
Powyżej wspomnianej wersji Elegance mamy wersję Prestige. Zawiera ona dodatkowo 21-calowe felgi, podgrzewaną kierownicę, bezprzewodową ładowarkę telefonu, reflektory full-LED oraz oświetlenie Ambiente. W tej wersji dostępny jest także opcjonalny szklany dach.
Fotele wersji Prestige są wentylowane i mają pamięć ustawień, a bagażnik możemy otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem. Pod względem bezpieczeństwa wersja Prestige oferuje dodatkowo czujniki parkowania z systemem automatycznego zatrzymania, monitorowanie martwego pola, ostrzeżenie przed otwarciem drzwi przed innym pojazdem oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas cofania.
Wersję Prestige po dopłacie 15 tys. zł możemy wzbogacić o pakiet Technology. W zamian dostaniemy 10-calowy wyświetlacz HUD (na szybie), kamerę 360 stopni, asystenta wyprzedzania na drodze szybkiego ruchu oraz system monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem.
Lexus RX - luksus lub sport
Dalej mamy do dyspozycji najwyższą wersję wyposażenia Omotenashi. Poznamy ją po złożonych z trzech soczewek reflektorach adaptacyjnych BladeScan. Przednie fotele mają tu 10-kierunkową regulację, a skrajne miejsca tylnej kanapy są podgrzewane i wentylowane. Wersja Omotenashi to także złożony z 21 głośników system audio Mark Levinson.
Lexus RX występuje w dwóch usportowionych wersjach. Ich wyznacznikiem są czarne relingi, lusterka oraz grill. Przeprojektowano także przedni zderzak, a obie te wersje wyposażono w dedykowane 21-calowe felgi. W wydaniu F Sport Edition mamy w standardzie aktywne zawieszenie, skrętną tylną oś oraz adaptacyjne reflektory.
Wersja F Sport oferuje ponadto m.in. wentylowane tylne fotele, kamerę 360 stopni, nagłośnienie Mark Levinson i cyfrowe lusterko wsteczne. Do tej wersji możemy zamówić dwuczęściowy szklany dach.
Lexus RX - ceny i silniki
Lexus RX występuje w trzech wersjach napędowych, wszystkie to układy hybrydowe z napędem 4x4. Podstawowy silnik to 350h - ma 350 KM, rozpędza RX-a do 100 km/h w 7,9 sekundy, a deklarowane średnie zużycie paliwa ma wynosić ok 6,3-6,6 l/100 km. W zależności od wersji wyposażenia napęd ten to wydatek od 352 900 do 427 900 zł.
Drugi układ napędowy to hybryda typu plug-in 450h+. Moc systemowa wynosi 309 KM, RX 450h+ rozpędza się do "setki" w 6,5 sekundy i ma zużywać średnio 1 litr paliwa na 100 km. Oba powyższe układy opierają się o silnik spalinowy o pojemności 2,5 l. Lexus RX 450h+ kosztuje od 402 900 do 477 900 zł.
Dla wersji F Sport i F Sport Edition zarezerwowano klasyczny, hybrydowy układ napędowy. Lexus RX 500h ma silnik 2,4 l z turbodoładowaniem oraz silnik elektryczny, a jego baterii nie można ładować z gniazdka. Moc systemowa to 371 KM. W odróżnieniu od poprzednich wersji mamy tu 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów, nie zaś bezstopniową przekładnię e-CVT. Lexus RX 500h ma osiągać 100 km/h w 6,2 sekundy i średnio spalać 8-8,3 l/100 km. Jego ceny to 470 900 za F Sport Design lub 490 900 za wersję F Sport.
***