Lexus ES przeszedł niewielką modernizację

Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, ES został poddany niewielkiemu face liftingowi. Na tyle niewielkiemu, że nie pojawiła się w nim nawet jedna z oczekiwanych nowości.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300hInformacja prasowa (moto)

Zachowując charakterystyczny wygląd przodu Lexusa ES, pewnym zmianom poddano przedni grill, zmniejszając liczbę pionowych żeber i wprowadzając zestaw elementów w kształcie litery L, które łącznie tworzą wrażenie poziomego przepływu i silnego dążenia w przód. Modele z lampami jednosoczewkowymi mają teraz węższe, bardziej zwarte obudowy przednich świateł, natomiast reflektory trójstrumieniowe wyposażono w system adaptacyjnych świateł głównych BladeScan - również w zwężonych, ostrzejszych obudowach.Sportowe 17-calowe felgi o nowym wzorze mają polerowane detale, natomiast 18-calowe obręcze łączą powierzchnie polerowane i lakierowane na czarno. 19-calowe koła F SPORT wykończono polerowanym czarnym lakierem, dopasowując wygląd felg do charakteru grilla. Dostępny po raz pierwszy lakier Sonic Platinum podkreśla formy i płaszczyzny auta, a nowy lakier Sonic Grey pozwolił uzyskać metaliczny wygląd przy maksymalnym połysku.We wnętrzu pojawił się nowy ekran dotykowy przysunięto w stronę kierowcy aż o przeszło 100 mm, przechylając go zarazem o 5 stopni, aby poprawić jego ergonomię. W ofercie znalazły się nowo opracowane elementy inkrustacyjne z drewna orzechowego Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut. Do orzechowego wykończenia wnętrza Hazel dołącza nowa opcja kolorystyczna w tonacji Forest Brown. Wersja F SPORT jest teraz dostępna w bieli, z fotelami o siedziskach w schemacie kolorystycznym White-and-Flare Red łączonych z czarnymi oparciami, które podkreślają sportowy charakter auta.

Lexus ES 300hInformacja prasowa (moto)

Nowy Lexus ES jest wyposażony w zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Poprawiono wydajność kamery i radaru, by poszerzyć zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej, który teraz rozpoznaje rowerzystów, a pieszych także w warunkach słabego oświetlenia. System zapewni teraz również wsparcie kierowcy podczas pokonywania skrzyżowań, zapewniając wykrywanie pojazdów jadących z przeciwka oraz pieszych przechodzących przez jezdnię. W zakres LSS+ 2.5 wchodzi także awaryjne wsparcie układu kierowniczego. W sytuacji, gdy tuż obok toru jazdy lub wręcz na jezdni pojawi się pieszy, system wspomoże działanie układu kierowniczego tak, by utrzymać pełną stabilność samochodu i optymalny tor jazdy.

Lexus ES 300h 2021

Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 
Lexus ES 300h 

Przy okazji modernizacji usprawniono kamery cyfrowych lusterek bocznych, zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.

W tylnym zawieszeniu zmodernizowanego Lexusa ES zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Z kolei powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. Poprawiono też zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.

Lexus ES 300hInformacja prasowa (moto)

Jedną z zapowiadanych i najważniejszą nowością, miał być napęd na wszystkie koła, realizowany przez dodatkowy silnik elektryczny. Taka odmiana jest testowana, ale trudno powiedzieć, kiedy się pojawi - spodziewano się jej prezentacji przy okazji opisywanej modernizacji. ES póki co dostępny będzie więc nadal w jednej, znanej już odmianie 300h, czyli hybrydowej o łącznej mocy 218 KM.

Lexus ES 300h 2021 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas